Se full versjon : hoppe høyt???
Mr.Justin
30-06-2005, 19:25
hei,jeg har en friser... han er 12 år gammel vallak. hvor høyt bør jeg løs-hoppe han? han har ikke blitt løshoppet før...[:0]
klem fra mr.justin og camilla
altså, om dette er samme hesten som har sår, bør du absolutt vente med å løshoppe han til han blir frisk!
K.L
Mr.Justin
30-06-2005, 21:23
i know,men jeg har tenkt til det når han er frisk fordi han er spranghest
Mr.Justin
01-07-2005, 13:04
trodde det var låv med spørsmål selvom hesten er skadet jeg sjønner du!;)
hvor høyt hopper han med rytter da?når jeg skal løshoppe en hest begynner jeg med 20 cm høyere hinder enn jeg selv har hoppa med den,så ser jeg ann hvor mye høyere jeg kan gå.
Mr.Justin
01-07-2005, 19:21
han hopper 1,00 og 1,10-1,15=) han blir mer gire jo høyere hinderne er da:P han syns det er gøy vettu
Mr.Justin
02-07-2005, 13:58
gira*
Begyn med lave hinder når du skal løshoppe, så kan du heller heise de etterhvert hadde ikke hoppet mer enn max 60cm første gangen!!
Bedre at hesten for en positiv innstilling til å løs hoppe enn å skremme den eller lære den at dette er slitsomt.
Ikke hold på så lenge av gangen heller!
*Susanne* ~ Ta dere en tur innom hjemme siden min http://groups.msn.com/megselvoghestenemine/ og www.freewebs.com/hesteskyss/ ~
Mr.Justin
02-07-2005, 17:14
jaok=)
Mr.Justin
02-07-2005, 17:15
jaok=) :P hehe
har kjøpt nye beskyttere som beskytter hele koden under så da bruker jeg de på bena hans når han blir frisk:P han er jo svart så jeg kjøpte svarte han ble søt med de=) jeg bruker ikke beskyttere annet enn i sprang [:p]
Kommer veldig ann på hesten. Min hest synes ikke det er gøy å løshoppe. Hopper 135 med henne på trening (og da er det jeg som ikke tørr høyere, hesten sier bare -mer mer) med løshopping pleier jeg å holde meg på ca en meter. Er jo ikke høyden som er det viktigeste, men teknikken. Og dersom den ikke er blitt løshoppet før, så ta det rolig. Ikke bare sett opp og sett opp om alt går bra. Sett deg et mål før du begynner, og stopp der selv om alt går lekende lett. Litt dumt om ting går galt, og den begynner å stoppe med rytter etterpå.....[:0]
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.