Se full versjon : at det går ann?
Jeg snakket med ei dame jeg kjenner som har en del hester, og hun nevnte til meg for et par dager siden at joda naboen hennes hadde kjøpt og tatt med hjem et nordlandshest føll når det var bare 4 måneder, hun gikk over og spurte hva de tenkte med så skilte føllet fra moren så¨tidlig så sa naboen at de som hadde fått føllet ikke hadde plass til det så hun kjøpte det.
SYKT spør du meg stakkar, stakkar føll hvordan skal det greie seg i livet mon tro?
oppdretteren til dette føllet skulle aldri ha satt føll på moren skammelig :(
Renate A
06-08-2005, 21:10
Jøss ikke bra...men er du sikker på at moren ikke er død??
Vi har hatt flere føll som ikke har hatt mor (mødrene har dødd) fra de var små og de har klart seg helt bra, så de klarer seg her i livet.;)
Bare sånn at du ikke bekymrer deg for det. :)
jeg kan ikke være sikker ble bare fortalt dette her. HUn sa ikke noe om at moren var død men det kan også ha skjedd, de er en stor forskjell, men etter som hun utrykte seg levde moren enda
Renate A
06-08-2005, 23:15
Vi har selv ei hoppe på rundt 4mnd på stallen nå og hun har begynt å bli veldig selvstendig, så hvis mora hadde dødd nå så hadde ikke det vært kjempe krise..men selvfølgelig ikke noen ønskesituasjon, blir mer for oss mennesker å gjøre mhh til omsorg og opplæring...
Teddybear
04-09-2005, 22:57
Dette er litt i tidligeste laget for eit føll å bli adskilt fra moren. Men det kan ha sine grunner som nevnt ovenfor.:o
Får håpe at det har sin grunner, ellers er dette jo ikke bra:( Håper det har sine grunner jeg:)
Vi får da inderlig håpe at det er fordi moren er død, oi..setningen ble litt feil, mend dere skjønner hva jeg mener..!
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.