Se full versjon : blir så oppgitt....solgte en valp og nå er den annonsert her igjen....
Kan det kalles lettvint omgang med dyr eller? For noen uker siden annonserte jeg en vakker tillitsfull lettlært liten krabatvalp på 12 uker her på nett, og blant mange svar var det en familie som pekte seg ut, de skrøt av seg selv og at de hadde hatt hund og hadde hytte og gikk i marka både til fots og på ski og de lengtet sååå etter en valp det var ikke måte på. Så en valp til jul, det var lykken.
Så jeg var ikke avvisende til dem, inntil jeg fant ut at valpen måtte sendes med fly, det likte jeg ikke, men syntes likevel de hørtes så snille og dyrekjære ut. Men de var helt pågående, joooda, valpen kunne da sendes med fly, de skulle betale, de ønska seg en hund til jul, de ville ha denne, bildene var sååå fine.....så med maaange kvaler sendte jeg da den lille krabaten, og fikk de til å love å sende tilstandsrapporter. joooda de hadde fått den, den var sååå fin, og de var så glade i den. Fikk flere mail hvor de skrøt den opp i skyene...
Ei uke har den vært hos sine nye eiere.
Idag ser jeg at valpen er annonsert her på dyrenett. til salgs. For dobbel pris. Grunnet - hold dere fast - for lite tid!!! Knapt ei uke er gått, julaften er overstått, og nå har de ikke tid mere??
Kjenner at jeg blir mer enn opprørt..
Har jeg gått i fella og gitt valpen til mennesker av typen "vil ha hund til jul, kvitter seg med katt i ferien"....
NEI! Dette går ikke an! Dumme, teite, stygge ansvarsløse folk!
Hvilken rase var valr dette?
blir så oppgitt jeg og atte det...:eek:
RimfrostHuldra
26-12-2005, 20:18
Merkelig at de skal selge den for dobbelt pris. Og at de ikke tilbyr deg å kjøpe den tilbake. HVIS det skulle være slik at de faktisk ikke har tid til den (noe de burde ha regnet på FØR de kjøpe hund)
Grøss. Det er så mye ekle mennesker rundt omkring. :S
Veronica G
26-12-2005, 20:20
Helt sjukt!
Har du kontaktet dem?
Kan vi få se annonsen(link)?
sendte en mail + sms til dem, hvor jeg ba om å få vite hvem de hadde gitt den til, så jeg kan ha kontakt med de nye eierne. Får ingen svar .. Må vite hvor den havner, det er liksom et ansvar jeg føler....
Hvordan er det med kontrakter ang hundekjøp? vet at mange katteoppdrettere har i kontrakten at katten skal tilbake til oppdretter hvis nye eiere må kvitte seg med den igjen. (vet ikke om det er tidsbegrensing). Stakkars lille valpen. Håper den kommer til noen flinke hundefolk. Ser masse annonser om valper mellom 14 uker og 6 mnd her også, pga "allergi".:(
Mange mennesker der ute som ønsker seg ein søt liten kose bamse men som fort går lei eller hunden blir for stor og krevende.
Helt tåpelig spør du meg.
Hvilken hund er det snakk om her da?? Og hvor i landet sendte du den?
At det går an:mad: Virker som om de kun ville kjøpe den, for så å selge den videre kun for å tjene penger:mad: Egoistiske og ansvarsløse folk. Slike folk skulle aldri fått lov å hatt dyr!
de sier at den bjeffet og skremte datra...og at de har vært hos dyrlege som har sagt at den ikke består av de rasene jeg sa!! moren er en labrador og faren schæfer...kjøper mente at det ikke var tilfelle og sier jeg lyger... for hvilken grunn....hallo...så de svart et til meg nå at det var DE som skulle være sinte .. (!!) går det an å være kokt i hodet? Det er bilde av den under "omplassering" overskrift blandingshund, den er sort.
hjelp jeg blir sint!!
de sier at den bjeffet og skremte datra...og at de har vært hos dyrlege som har sagt at den ikke består av de rasene jeg sa!! moren er en labrador og faren schæfer...kjøper mente at det ikke var tilfelle og sier jeg lyger... for hvilken grunn....hallo...så de svart et til meg nå at det var DE som skulle være sinte .. (!!) går det an å være kokt i hodet? Det er bilde av den under "omplassering" overskrift blandingshund, den er sort.
hjelp jeg blir sint!!
Hadde du ikke papirer på at den var fra den og den rasen da?
Oi, ligger denne tråden ute her også...
Jeg svarte det andre stedet du la den.
Legger inn det samme her da
Selv den mest erfarne oppdretter kan gå i fella.
Derfor har jeg på kontrakten at dersom kjøper ikke lenger kan ha hunden skal oppdretter ha forkjøpsrett, og kjøper skal i så tilfelle kontakte oppdretter på eget initiativ.
I tillegg selger jeg ALDRI valper til folk jeg ikke har møtt. Jeg sender altså aldri valper.
Hva slags hund var dette? Og hadde dere kontrakt, hva slags? Hvor mye tok du for den?
Skal du kontakte folkene?
Oppgitt er et veldig mildt ord for det som har hendt mener nå jeg.
Stakars valp, du møtte ikke disse menneskene før du solgte valpen da? Det bør man.
Du bør mase til du får tak i dem.
Teddybear
27-12-2005, 17:28
Såg kvalpen var blitt solgt nå....
Huff at det går an!!! Utrolig teit grunn og selge valpen bare en uke etter at de har fått den, for liten tid liksom......Jeg forstår godt din frustrasjon når det gjelder valpen "din". Jeg satt og titta litt på annonser i dag og der fant jeg en merkelig annonse, jeg forstod ikke helt hva den dreide seg om, men lurer på om det er noen som tar depositum på valper de ikke har til salgs:confused: Her er den:http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=1&id=163272&s=2
Jeg ville heller aldri solgt et kjæledyr til noen jeg ikke fikk sett. Når jeg solgte kattungene nettopp fikk jeg 5 hendvendelser fra mennesker som ville jeg skulle sende kattungene med fly, og andre transportmiddel, men jeg sa høflig nei. Jeg syns det er viktig å se mennesker an og vurdere om de er de rette eierene til "avkommet" ditt.
Håper du finner utav hvem som er de nye eierene og at du får kontakt med de!:)
Tonje♥Lucy
27-12-2005, 19:24
Nei nå:mad: Det er bra du skrev den annonsen. Håper du finner hunden din!!
Kjenner det begynner å koke i topplokket.:mad:
Mennesker kan være så onde - til og med mot hverandre.
Du har ikke navn på de som kjøpte den av deg da?
Hadde du noen kontrakt med dem?
Håper dette ordner seg.
Kan det kalles lettvint omgang med dyr eller? For noen uker siden annonserte jeg en vakker tillitsfull lettlært liten krabatvalp på 12 uker her på nett, og blant mange svar var det en familie som pekte seg ut, de skrøt av seg selv og at de hadde hatt hund og hadde hytte og gikk i marka både til fots og på ski og de lengtet sååå etter en valp det var ikke måte på. Så en valp til jul, det var lykken.
Så jeg var ikke avvisende til dem, inntil jeg fant ut at valpen måtte sendes med fly, det likte jeg ikke, men syntes likevel de hørtes så snille og dyrekjære ut. Men de var helt pågående, joooda, valpen kunne da sendes med fly, de skulle betale, de ønska seg en hund til jul, de ville ha denne, bildene var sååå fine.....så med maaange kvaler sendte jeg da den lille krabaten, og fikk de til å love å sende tilstandsrapporter. joooda de hadde fått den, den var sååå fin, og de var så glade i den. Fikk flere mail hvor de skrøt den opp i skyene...
Ei uke har den vært hos sine nye eiere.
Idag ser jeg at valpen er annonsert her på dyrenett. til salgs. For dobbel pris. Grunnet - hold dere fast - for lite tid!!! Knapt ei uke er gått, julaften er overstått, og nå har de ikke tid mere??
Kjenner at jeg blir mer enn opprørt..
Har jeg gått i fella og gitt valpen til mennesker av typen "vil ha hund til jul, kvitter seg med katt i ferien"....
men, i svarte...! :mad:
håper du får fatt i dem og filleristet dem aldri så lite :mad:
NEI! Dette går ikke an! Dumme, teite, stygge ansvarsløse folk!
Hvilken rase var valr dette?
blir så oppgitt jeg og atte det...:eek:
Ehe... Var kanskje litt overreagering fra min side her..
Men det er helt forferdelig stygt gjort av dem! :mad:
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.