PDA

Se full versjon : Useriøse selgere

Ida20
24-01-2006, 20:33
Vi fikk oss jo en nydelig rottweiler tispe valp i november i fjor. Siden vi ikke hadde penger før jul, skulle vi begynne å betale henne nå i januar. (første avdrag januar/siste i februar) Dette var da også forslaget til dem vi hentet henne hos, så det ble skrevet kontrakt oss i mellom. Dem beholdt både kontrakt og papirer på henne frem til ho var nedbetalt og det var jo helt greit selvsagt. (selv om jeg synes det var rart at ikke vi fikk en kopi av kontrakta...)

Vi skulle sette inn penger i helga som var, men tidlig i uka ringte dem og spurte om vi fikk betalt snart. Forklarte at vi skulle sette inn den summen som var avtalt, til avtalt tid.
Da begynte dem plutselig å kreve at hele beløpet skulle settes inn, ellers skulle en annen kjøpe Shira. Vi har ingen mulighet for å ta så mye penger på en månedslønn, så vi ante jo ikke råd.
Prøvde å si at vi hadde jo skriftlig kontrakt, etc.. Men ingenting hjalp !

Så på søndag kom han fyren og henta "jenta vår", og sønnen vår var så ille lei seg så jeg fikk helt vondt av han :(
Hvordan kan folk gjøre sånt som dette, når man har kontrakt ?
Føler meg rett og slett brukt, vi har hatt den "tøffeste" tida med henne hvor vi har lært henne å bli stueren og det grunnleggende som å sitte, gå på plassen sin, ligge, etc etc.... Og så kommer dem bare å tar henne sånn som det...

Er fryktelig tomt her nå :(

Denatus
24-01-2006, 20:40
Jeg blir sinna når jeg leser slikt, kjenner det kribler i hele kroppen.
Å miste "jenta" må være forferdielig, bare tanken av det gjør meg lei meg.

Men å betale på avdrag uten at du har copi på kontrakten er dumt gjort, du kan jo ikke gjøre så mye nå. Synes at du skal stå på og kjempe. Og jeg HÅPER virkelig at du får dette til!! Føler med deg å står på din side..

Ida20
24-01-2006, 20:44
Ja, jeg vet det med kontrakta var skikkelig dumt egentlig... jeg er av den "dumsnille" typen, som hele tiden tenker at dem er nok til å stole på, og sikkert ingen problem, etc etc... Men jeg har jo virkelig lært av meg selv nå :(

Jeg blir sinna når jeg leser slikt, kjenner det kribler i hele kroppen.
Å miste "jenta" må være forferdielig, bare tanken av det gjør meg lei meg.

Men å betale på avdrag uten at du har copi på kontrakten er dumt gjort, du kan jo ikke gjøre så mye nå. Synes at du skal stå på og kjempe. Og jeg HÅPER virkelig at du får dette til!! Føler med deg å står på din side..

Teddybear
24-01-2006, 20:45
Akkurat nå sitter eg berre her og gaper, eiger ikkje ord:eek:

Dei kan jo ikkje berre gjere slikt. Hadde aldri latt dei komme inn og tatt hunden i det heile, men det er jo enklere sagt enn gjort:(

Få kreditt i banken og si dere betaler det innen utgangen av februar. Det hadde eg gjort!

Annemor
24-01-2006, 20:49
:eek: :eek: Er det mulig?? Synd dere ikke har kontrakten! Useriøse folk, spør du meg!

Ida20
24-01-2006, 20:54
Problemet er at dem alt har solgt henne til noen andre....

Akkurat nå sitter eg berre her og gaper, eiger ikkje ord:eek:

Dei kan jo ikkje berre gjere slikt. Hadde aldri latt dei komme inn og tatt hunden i det heile, men det er jo enklere sagt enn gjort:(

Få kreditt i banken og si dere betaler det innen utgangen av februar. Det hadde eg gjort!

Teddybear
24-01-2006, 20:56
Problemet er at dem alt har solgt henne til noen andre....

Fy **** i ******* seier berre eg!!!:mad: Dette hadde eg anmeldt til politiet sjølv om eg hadde lite bevis! Nå er eg så sint eg at eg sitter berre her og rister og skjærer tenner:mad:

TrineG
24-01-2006, 20:58
HERREGUD !! Det er jo grusomt !!! Så nå er hunden borte ? Hva gjør dere nå da,med saken ?? Stakkars hund og stakkars dere,værste e ha hørt !!!

Hilde og Castor
24-01-2006, 21:00
Har dere kontaktet en advokat for å spørre hva dere kan gjøre i en slik situasjon? Det kan lønne seg. Skriv også inn til raseklubben om hva som har skjedd. Dette er helt uakseptabelt, men ganske naivt av deg å ikke ha kopi av kontrakten. Man kan ikke stole på folk, uansett hvor hyggelige de virker!
Huff, stakkars dere...:(

Ida20
24-01-2006, 21:02
Jepp, ho er borte og vi aner ikke hvem som har henne. Det er ikke stort vi kan få gjort, med tanke på at ikke vi fikk noe kontrakt da vi henta henne..

HERREGUD !! Det er jo grusomt !!! Så nå er hunden borte ? Hva gjør dere nå da,med saken ?? Stakkars hund og stakkars dere,værste e ha hørt !!!

kristi68
24-01-2006, 21:03
Huff noe så grusomt!
Det skulle ikke vært lov å oppføre seg slik:mad:
Tror jeg ville forsøkt å anmelde det. dere hadde jo en avtale, og den var det de som brøt. synd dere ikke hadde vitner.
Men muntelig avtale skal jo være like bindende som skriftelig.
Så jeg ville ringt oppdretter og sagt ifra at dere vil gå til anmeldelse.
Kanskje det kan sette en støkk i dem.
Det er iallefall verd ett forsøk. Må være forferdelig for dere. man blir jo så fort glad i disse små skapningene.

Svedge
24-01-2006, 21:16
Helt enig med kristi, gå til anmeldelse av saken. Her tror jeg oppdretter bare ute pengene og ikke etter hva som er best for valpen.

Hva slags oppdretter var dette? En kennel eller en "kjøkkenoppdretter"?

Annemor
24-01-2006, 21:16
Høres nesten ut som oppdretteren har fått penge problemer!! Og at det går ut over dere!!!:mad:

goJJo
24-01-2006, 21:46
Det er det værste jeg har hørt! :mad:
Dissa folka kan jo ikke bry seg en dritt om bikkja? Føler skikkelig med dere. At det går an.

Slettetbruker
24-01-2006, 21:49
Stakkars dere:eek: !!!!!
Det der er ikke lov...eller ikke for det,galne "oppdrettere" kan finne på sånn.
Ikke dem som vil hundens ve og vel.
Få advokat til å prøve å hjelpe dere.
Kanskje vanskelig å få igjen hunden,men ikke la noe være uprøvd.
Oppdretter burde fått en bot og gitt dere igjen pengene.
Er det reg oppdrett?
Kan en ta kontakt med NKK?

Tenk alle de hundene som havner i galne og vonde hjem.

*Stor trøsteklem*

Denatus
24-01-2006, 21:49
Tror jeg ville forsøkt å anmelde det. dere hadde jo en avtale, og den var det de som brøt. synd dere ikke hadde vitner.
Men muntelig avtale skal jo være like bindende som skriftelig.
Så jeg ville ringt oppdretter og sagt ifra at dere vil gå til anmeldelse.
Kanskje det kan sette en støkk i dem.
Det er iallefall verd ett forsøk.

Tror jeg også ville gjort det. Iallefall prøvd, og håpet på det beste.
__

Om noen hadde prøvd å tatt fra meg Aldor, det er noe jeg ALDRI hadde gått med på, hadde ikke sluppet dem inn i huset en gang, hadde aldri gitt meg uten kamp for å si det rett ut.. Men det blir slikt når man blir glad i dem små.
Jeg hadde ikke gitt meg, prøvd ALLE utveier.

Men på den andre siden igjen, har den jo en anna familie nå også etter oppdretteren da, og må være kjipt for dem og miste den også da. Men uansett, jeg ville stått på.

blir så oppgitt av slike folk:mad:

CecMB
24-01-2006, 23:24
Dumt med kontrakten. En kontrakt skal alltid gis en utgave til hver part, det er derfor man skriver kontrakter...

Ellers er en muntlig avtale like bindende juridisk som en skrevet avtale. Har du vitner på at dere inngikk denne avtalen, eller noen form for bevis? Som en mail el.l? Håper dere undersøker hvordan dere kan få løst dette.

Lykke til! Håper det ordner seg!

Mvh Cecilie

Diva
24-01-2006, 23:46
At det går ann! De tenker tydeligvis mer på penger enn på hunden. De skulle faktisk ikke hatt lov til å ha hund med en sånn holdning! Også driver de oppdrett?!?

Nei, si ifra til raseklubben og anmeld saken. Ikke la dem komme unna dette her!

Utrolig kjedelig med den kontrakten, men det er som nevnt før her at muntlige og skriftlige kontrakter er like bindene. Håper dette løser seg for dere.

Stå på!

cocker-eier
24-01-2006, 23:52
Fy søren for noen folk!! :eek: Stakkars dere!! Ble helt satt ut da jeg leste innlegget, at det går ann! :mad:

lazita
24-01-2006, 23:52
Når en kjøper hund så skla det skrives under på to 2 kontrakter en til kjøper og en til selger, hvis ikke det blir gjort så sitter du godt i det om selger pluttselig finner ut at de skla gjøre det som har skjed med dere.
huff synes det var utrolig useriøst av selger når dere hadde en underskrevet avtale.
selv så gir jeg en kontrakt til kjøper og beholder en selv når jeg selger valper.

Fleur
25-01-2006, 00:37
Nå er jeg helt skjokkert:eek: Dette er det værste jeg har hørt! Kontakt oppdretteren igjen og forlang å høre hvor valpen er, og gå i banken å lån pengene så lenge. Tenk for noen hjerteløse mennesker! jeg skjønner meg virkelig ikke på folk!

shanice86
25-01-2006, 00:43
Men de kunne jo ikke bare komme å ta henne. Dem kan ikke engang bevise at det er deres hund hvis de ikke har en kontrakt å vise. Hadde anmeldt dem for tyveri eller noe jeg, for det der har dem ikke lov til. Blir så irritert på sånne mennesker!!

Morglyt
25-01-2006, 10:33
Fy f.... Håper det fikser seg på en eller annen måte... STAKKAR dere... Hvor utrolig idioter kan oppdrettere bli, trodde de visste en del om hund, og at de gjerne knytter seg til menneskene de er hos....

vic
26-01-2006, 16:39
Vi fikk oss jo en nydelig rottweiler tispe valp i november i fjor. Siden vi ikke hadde penger før jul, skulle vi begynne å betale henne nå i januar. (første avdrag januar/siste i februar) Dette var da også forslaget til dem vi hentet henne hos, så det ble skrevet kontrakt oss i mellom. Dem beholdt både kontrakt og papirer på henne frem til ho var nedbetalt og det var jo helt greit selvsagt. (selv om jeg synes det var rart at ikke vi fikk en kopi av kontrakta...)

Vi skulle sette inn penger i helga som var, men tidlig i uka ringte dem og spurte om vi fikk betalt snart. Forklarte at vi skulle sette inn den summen som var avtalt, til avtalt tid.
Da begynte dem plutselig å kreve at hele beløpet skulle settes inn, ellers skulle en annen kjøpe Shira. Vi har ingen mulighet for å ta så mye penger på en månedslønn, så vi ante jo ikke råd.
Prøvde å si at vi hadde jo skriftlig kontrakt, etc.. Men ingenting hjalp !

Så på søndag kom han fyren og henta "jenta vår", og sønnen vår var så ille lei seg så jeg fikk helt vondt av han :(
Hvordan kan folk gjøre sånt som dette, når man har kontrakt ?
Føler meg rett og slett brukt, vi har hatt den "tøffeste" tida med henne hvor vi har lært henne å bli stueren og det grunnleggende som å sitte, gå på plassen sin, ligge, etc etc.... Og så kommer dem bare å tar henne sånn som det...

Er fryktelig tomt her nå :(

Herre gud, det skal ikke være mulig, kan jeg spørre hvilken kennel det var du "kjøpte" fra??

Ida20
26-01-2006, 18:17
Det var ikke hos oppdretter, bare helt vanlig "privat personer" som ønsket seg ett kull på tispa si..

Har vært i kontakt med politiet, men det var lite dem kunne gjøre siden ikke vi hadde fått kopi av kontrakta. Nå ville det mest sannsynlig bare blitt ord mot ord..

Så Shira tror jeg ikke vi ser igjen *hulk*..:(

Teddybear
26-01-2006, 19:07
Det var ikke hos oppdretter, bare helt vanlig "privat personer" som ønsket seg ett kull på tispa si..

Har vært i kontakt med politiet, men det var lite dem kunne gjøre siden ikke vi hadde fått kopi av kontrakta. Nå ville det mest sannsynlig bare blitt ord mot ord..

Så Shira tror jeg ikke vi ser igjen *hulk*..:(

Stakkars deg:( Har forferdelig vondt av deg nå:(

tussi2
26-01-2006, 21:00
Er det ingen vitner?
Du kan jo høre med en advokat, kan hende de har noen råd

Huff blir så sint, enkelte burde ikke få ha dyr!

Maximus
26-01-2006, 21:04
Så grusomt dette må være for dere... Men kom de bare inn i huset deres å hentet hunden? Du kan anmelde de for kidnapping av hunden deres.... En kontrakt er en kontrakt, enten om det er muntlig eller skriftlig... Kan du sende meg en pm med hvem du som solgte denne valpen? Siden dere også bor i fredrikstad...

Fleur
26-01-2006, 23:53
Så utrolig trist å høre dette. Jeg er helt måløs. *trøsteklem*

TrineG
28-01-2006, 15:11
Har dere funnet ut noe mer ?? Eller er det en tapt sak ??

goJJo
28-01-2006, 16:47
Du burde hvertfall advare alle mot å kjøpe noe valper derifra om de skal ha kull igjen!

Ida20
28-01-2006, 19:16
Den eneste personen som var tilstede da vi henta Shira (foruten om dette ekteparet såklart), var ho som eier huset dem bor i. Ho hadde også fått en av valpene til tispa, og jeg tror dem er i slekt. Så der er det ikke noe hjelp å hente.

Har prøvd å få kontakt både via mail og tlf, uten å lykkes. Så dette virker som om det er en tapt sak dessverre :(

TrineG
28-01-2006, 19:20
huff, det er forjævlig!! stakkars dere !!! Er fortsatt helt satt ut av denne saken her..Er lenge siden jeg har hørt om noe så stykt !!!

Ajax-bikkja
30-01-2006, 12:53
Jeg hadde
1. anmeldt dem for å ha stjålet hunden, strengt tatt kan jo ikke de heller bevise at valpen kommer fra derse oppdrett...
2. gått til lokaavisene, ev. VG. slik at eventuellt nye eiere blir klar over hvilken hund de har kjøpt, (dem er det jo også synd på....)
3 tatt kontakt med advokat.
Lykke til!

TrineG
30-01-2006, 13:09
Enig med deg ajax..

tussi2
30-01-2006, 18:35
Helt enig med Ajax-bikkja

Nanette
30-01-2006, 19:52
Kontakt lokalavisa!!! Hør om de ikke kan lage en sak av dette.
Som nevnt i mange innlegg her, så har har de like lite bevis på at hunden er deres. Og med artikkel i avisen, så er det meget mulig de nye eierene vil snappe opp historien og kanskje skjønne at dette er deres hund det er snakk om. :confused:

Flere har spurt, og har ikke sett noe svar enda; snakket med advokat?

Skulle ønske sånne mennesker fikk kjenne selv hvor vondt sånt som de har gjort mot dere faktisk gjør!!! :mad:

Good luck!

Martine.F
30-01-2006, 21:17
det er bare helt ********. Kom de bare å rappa bikkja? :eek:
kontakt lokalavisa! kanskje de nye eierne ikke vet om saken?

vic
04-02-2006, 20:27
Håper det går bra med deg.

Marsvinkroken
04-02-2006, 22:17
Att det går an å gjøre noe sånt :(
Sikkert veldig vondt for dere som sikkert ble glad i hunden.

Denatus
04-02-2006, 22:54
Hvordan går det med denne saken? Kommer dere noe vei, eller?? :(