Se full versjon : Om Amstaff eier dør
La oss si at en som har en Amstaff dør, hva skjer med hunden, blir den avlivd da? F.eks om han har ei konge også, overtar kona den da, selv om den står i mannen sitt navn?
Beklager rart spm, kom bare til å tenke på det, hehe :o
cocker-eier
29-01-2006, 02:18
Må den avlives fordi eieren dør? Skjønner ikke.. Har det noe med forbudte raser etc. å gjøre?
RimfrostHuldra
29-01-2006, 02:47
Ja. Amstaff ble forbudt i august i fjor tror jeg... Så den er forbudt å selge/omplassere. ;)
Intressant spørsmål. =)
cocker-eier
29-01-2006, 02:53
Ja da ble spørsmålet straks mer forståelig. :) Spennende å se om det er noen som har et godt svar på dette spørsmålet. Det var et veldig bra spørsmål!
MartineH
29-01-2006, 08:58
Hunden kan omplasseres til nærmeste familie, altså de eieren bor sammen med. Om ingen av de kan/vil ha han må amstaffen avlives. Slik blir utfallet om man leser lovverket.
Hunden kan omplasseres til nærmeste familie, altså de eieren bor sammen med. Om ingen av de kan/vil ha han må amstaffen avlives. Slik blir utfallet om man leser lovverket.
Ja, okay, men det er jo bra da. Siden jeg begynnte å lure litt siden det ikke er lov å selge/omplassere. Men det er bra at den kan få leve selv om eieren dør :) (om nermeste familie vil overta)
Men er det lov å omplassere til nermeste familie selv om eier ikke dør?
Eller blir det ulovlig omplassering da?
Det går alltids an å søke om dispensasjon fra loven ;).
Det går alltids an å søke om dispensasjon fra loven ;).
Ja mulighet det også, men jeg lurte på om det er lov å omplassere en Amstaff til nermeste familie selv om eier ikke dør :)?
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.