PDA

Se full versjon : I gang med valpekjøp:)

gaupi
18-04-2006, 17:30
Da skal jeg og samboeren min skaffe oss valp til sommeren. Han har veldig lyst på Boxer. Jeg har hatt Labrador fra før, og liker veeeldig godt den rasen. Er det noen der ute som kan fortelle meg litt om Boxerens aktivitetsnivå, fakter osv? Noen sier at de er UTROLIG aktive? Men det er jo også Labradoren. Hva mener dere? Tøffe og se på er de jo uansett;) Jeg vil ihvertfall vite litt mer om rasen. Har lest på canis og på hjemmesiden til Boxer, men vil vite enda mere!

Anna
18-04-2006, 21:24
De er nok ganske aktive ja ;)
Her står det litt om rasen:

http://www.norskboxerklubb.no/

-madeira-
18-04-2006, 21:54
Jeg har ikke hatt Boxer selv, men har bodd sammen med en i en stund. :) Denne hunden var voksen, men oppførte seg som en valp! Var veldig glad i å leke, gjorde masse "rampestreker" og holdt på å rive ned hele huset når vi skulle ut, selv om vi hadde vært ute for 10 min siden.. :) Han var veldig grei å ha med å gjøre, hørte etter, også (delvis) på fremmede. Var nyskjerrig på nye steder, folk og andre hunder, men var bare glad for å få hilse på! Kunne dog bli litt voldsom. :p Han kunne åpne dører og kom å hoppet på meg i sengen når han mente det var tid for å stå opp. Men han kunne godt bare ligge i sofaen å dra seg i flere timer, og bare være rolig. Skikkelig kos hund! :) Ønsker meg Boxer selv.

atiram
19-04-2006, 16:20
har akkurat satt oss opp på hvalpeliste:) skal få en dachs i jauar:) gleder meg som en unge:)

Juliane
19-04-2006, 16:25
Og jeg står på venteliste på Chihuahua, og er nr 6 på lista. Satser på å få i løpet av sommeren/høsten!

atiram
19-04-2006, 16:46
åååå,...gleder meg som en gal. allerede nå ligger jeg våken om nettene og planlegger hvordan jeg skal trene hunden... og alt slikt.

gaupi
20-04-2006, 15:34
Takk for svar..:)

VI skal og se på valp i morgen;)

aquila
21-04-2006, 07:52
vi ser etter en hund til vi også, men får ikke bestemt oss for rase. samboeren vil ha engelsk bulldog, jeg vil gjerne ha engelsk staff eller bull terrier.. hmm... vel , vi får bare diskutere videre.
Har lest en del om hundene og møtt noen i real life men er det noen der ute som kan si noe mer eller noe lignende?

Cuba
21-04-2006, 15:55
Da skal jeg og samboeren min skaffe oss valp til sommeren. Han har veldig lyst på Boxer. Jeg har hatt Labrador fra før, og liker veeeldig godt den rasen. Er det noen der ute som kan fortelle meg litt om Boxerens aktivitetsnivå, fakter osv? Noen sier at de er UTROLIG aktive? Men det er jo også Labradoren. Hva mener dere? Tøffe og se på er de jo uansett;) Jeg vil ihvertfall vite litt mer om rasen. Har lest på canis og på hjemmesiden til Boxer, men vil vite enda mere!

Kontakt rasens raseklubb. De vil kunne gi deg aktuelle og seriøse oppdrettere. Raseklubben vil jo bringe rasen fremover – fri for sykdommer og lignende. Hvis du ikke finner noen raseklubb, kan du alltids ta kontakt med Norges Kennel Klubb (NKK (http://www.nkk.no/)).

www.retrieverklubben.no (http://www.retrieverklubben.no)

Har en Labrador selv. Dette er en flott hund, og jeg kan fortelle mye positvt om den! ;)

gaupi
22-04-2006, 11:02
Endelig!

Da har vi bestilt valp:) Vi får hente "Emma" om en uke.. Blir lang ventetid...:mad:
Er i gang med forberedelsene allerede:)

Se på henne her:http://evalesco-boxers.com/html/body_untitled151.html

Sett noe så fint:)

Cuba
22-04-2006, 11:15
Nommen, så søt.
Gratulerer så mye, dette blir spennende :)

gaupi
22-04-2006, 18:15
Takk takk:)

Vært ut og handlet leker og diverse nå;)

Ulvejenta
22-04-2006, 18:19
Nomin så søt,får valp om 2 uker gleder meg kjempe fælt!
Har kjøpt inn bur,leker,bånd osv alt..:rolleyes: :D

Juliane
22-04-2006, 18:22
Endelig!

Da har vi bestilt valp:) Vi får hente "Emma" om en uke.. Blir lang ventetid...:mad:
Er i gang med forberedelsene allerede:)

Det var jo veeeldig kort tid! Jeg må vente mye lengre, kanskje til høsten eller vinteren...

Tiril
22-04-2006, 18:59
Gratulerer med nyydelig valp!!!
Håper du får mange fine år med verdens beste rase!!!
(synes jeg i hvertfall)

Anna
22-04-2006, 19:02
Så nydelig valpen var! :)