PDA

Se full versjon : Er dette lov?

Mocka
29-04-2006, 19:22
Hei!

Er det lov å selge rever? å ha rever som kjæledyr og for den slags skyld? Syntes det hørtes litt rart ut jeg da :confused: http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Andre&kat=1&id=180853

Cessa
29-04-2006, 19:24
jeg er ikke sikker, men jeg kjenner ei som har en fjellrev (tror jeg det er) som kjæledyr...

Ken_William
29-04-2006, 19:31
fullt lovlig. Her hvor jeg kommer fra betegnes Reven som skade dyr og det er skudd premie på den. (700,- pr.stk)
Så om folk vil ta en inn i hus kan jeg ikke skjønne at skal være ulovlig.

RimfrostHuldra
29-04-2006, 19:38
Å ha ville dyr er i Norge forbudt for privatpersoner, rødrev går så vidt jeg vet under kategorien "ville dyr" og kan ikke holdes lovlig i fangenskap.

Blårev og sølvrev derimot, de er vel alet opp til pelsproduksjon og lever ikke vilt i Norge.. så jeg tror man må skille mellom blårev og rødrev her... Blårev er jeg ganske sikker på at lov å ha i fangenskap.

En rev er jo ikke bare en rev. Finnes da forskjellige varianter der som hos de fleste andre arter.

At det er skuddpremie på et dyr betyr ikke at man kan gjøre hva man vil med det.. ;)

Ken_William
29-04-2006, 19:43
Å ha ville dyr er i Norge forbudt for privatpersoner, rødrev går så vidt jeg vet under kategorien "ville dyr" og kan ikke holdes lovlig i fangenskap.

Blårev og sølvrev derimot, de er vel alet opp til pelsproduksjon og lever ikke vilt i Norge.. så jeg tror man må skille mellom blårev og rødrev her... Blårev er jeg ganske sikker på at lov å ha i fangenskap.

En rev er jo ikke bare en rev. Finnes da forskjellige varianter der som hos de fleste andre arter.

At det er skuddpremie på et dyr betyr ikke at man kan gjøre hva man vil med det.. ;)

Beklager dårlig gjennomtenkt svar.:o
Det du sier høres mye mer "fornuftig" ut.:)

vetduhva
29-04-2006, 19:46
Den var kjempeskjønn da, men blir den helt tam? Som et kjæledyr mener jeg