Se full versjon : Hvordan lære kaninen kaninhopping?
Hvordan lærer man en kanin kaninhopping?
Hvilke signaler bruker dere?
Hva er minimumsalder når den kan begynne å hoppe?
Dyreglad jente
01-05-2006, 18:03
Kaninen må være minst 4 måneder før du kan begynne å lære den å hoppe.
Hvordan innlæringen og signalene er får noen andre enn meg forklare som kan dette skikkelig.:)
kaninen må og være 3 måneder før du kan gå i bånd med nen
http://minekaniner14306.piczo.com/
hilsen
Se på denne siden. www.fokk.annesela.net Der har jeg prøvd å skrive ned litt m opptrening av kaniner til hopping.
hei,jeg lurer også på en ting:P
hvordan skal men bynne å trene en kanin med hopping å sånn?
Skaffer Stjerna
24-05-2006, 22:32
for å få en kanin over et hinder må den først kunne gå i sele.
så må du begynne å sitte et hinderstativ med en bom mellom(først ligger bommen bare på bakken) senere kan du begynne å lage et lite kryss(5cm) og så site opp til 10cm sånn fortsetter dere. men ikke bare sitt opp høyere og høyere. det er bedre å lere kaninen å hoppe en bane på f.eks 8 hindere der hinderene er på 10-20cm før du lærer den å hoppe 40cm høyt!
(håper dere forstod litt..http://omplasseringves.diskusjonsforum.no/images/smiles/icon_razz.gif)
noe mer dere vil vite?:p
det hjelper å kile kanina under beina, d er eit slags signal....
ZakuraRabbit
25-05-2006, 12:42
Jeg satte bare Sasuke foran hinderene på Tirsdag (veldig lave selvsagt) og dyttet han litt på baken også spratt han gjennom hele banen:D
mongobarn
23-06-2006, 14:27
Første gang jeg hoppa med kaninen min var jeg med ei veninne som hadde holdt på med det i årevis,så da ble det med en gang mye lettere.
Men som de fleste her sier må du begynne med veldig lave hindre,og passe på å ikke presse kaninen din for hardt. Det er også viktig at kaninen din er vant til å gå i sele før den begynner med hoppinga.
:)
Det jeg gjorde (høhø, egentlig er kanina mine så naturtalenter at de fiksa det med en gang) var å sette kaninen på to bein opp mot hindret, og kile den på bakparten. De fleste vil jo da ta den letteste løsningen og krype under. Men det vil den skjønde (ossen i h**vete skrives skjønde ??) ettervært, hvis ikke kan du jo bygge opp noe under hinderet slik at det blir sperra.
RimfrostHuldra
25-06-2006, 19:03
Det jeg gjorde (høhø, egentlig er kanina mine så naturtalenter at de fiksa det med en gang) var å sette kaninen på to bein opp mot hindret, og kile den på bakparten. De fleste vil jo da ta den letteste løsningen og krype under. Men det vil den skjønde (ossen i h**vete skrives skjønde ??) ettervært, hvis ikke kan du jo bygge opp noe under hinderet slik at det blir sperra.
Skjønte. ;) Evt forsto.
Skjønte. ;) Evt forsto.
Genialt :)
hei:)
er det noen som vet åm en hoppeklubb for kaniner i Haugesund??
har en kanin som eg gjerne vil hoppe med og trenger en plass å trene den.
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.