Se full versjon : Melk i pattene-hvor lenge til fødsel?
Nå har Nala fatt melk i pattene og hun begynnes og bli rimelig stor.
Detter er føste kullet på henne så jeg er usikke hvor lenge hun har i gjen før fødselen.
Har ingen anelse om når hun var i brunst.
OG JA, hun gikk på p-piller (skulle/skal stereliseres mår jeg får skatt pengene)
Oppgaget melken i dag pattene er "store" men synes ikke hun har svulmet noe opp bak i stumpen.
ingen?
Noen som vill tippe?
Hei Tussi
Vet du at katten er blitt parret - og kjenner du liv i magen? Hvis du gjør det, eller har gjort det, så er fødselen nær forestående, hvis ikke, kan det være ukesvis igjen. Det 3 siste ukene av svangerskapet legger de på seg, og først da pleier man å kjenne liv i magen.
Svarer du først på disse spørsmålene, kan jeg forsøke å veilede deg videre, men jeg har lite pc-tilgang for tiden, da min samboer bruker pc'en hele ettermiddag - kveld ( fram til 01 - 02) pga utstilling om et par uker....;)
ja, det er liv,minst 2 som jeg kjenner samtidig.
Hun har som sagt fått mye melk i pattene, og det virker som om at magen er flyttet seg mer bak på Nala.
Da er det nok ikke lenge til hun får kattunger. Høyst et døgn, vil jeg tippe. Nå er det på tide å lage redekasse til henne om du ikke har gjort det alt, hun begynner nok å se etter aktuelle steder få kattungene sine.
Har lagd plass til henne, men det virker ikke som hun bryr seg noe med den.
Burde hun få være sammen med de andre kattene eller skal jeg ha henne på eget rom?
Får håpe de kommer snart og at det ikke blir så mange.det er vanskelig og få gidd bort kattunger her.
hmm ingen ting enda.
Ingen forskjell i oppførselen hennes heller
Hvis du legger starten av håndbaken din der hvor magen hennes runder seg mest, og holder fingrene mot åpningen, kan du telle cm som er igjen. 1 cm er ca 1 dag. Du tar altså og måler avstanden fra der fingertuppene dine slutter og fram til kjønnsåpningen.
Jeg ser på det første innlegget ditt med en kommentar om at "hun ikke har svulmet opp i stumpen" - hvorfor skulle hun det?? Kattungene kommer ut av vagina, ikke endetarmsåpningen, får jeg håpe....:D
Og vær så snill - ikke gi bort kattungene. Ta dem til vet ved 12 ukers alder, få en helsesjekk og vaksine på dem, og selg dem for hva dette koster.
HAHAHA morro du!!
Får virkelig håpe at de kommer ut rett hull:D
Skal se om jeg tar de med til vet`en,men jeg tror ikke jeg kommer til og få solgt/eller gitt dem bort da. Er mange som må avlive kattungene når de er 12-18uker pga at de ikke får de gitt bort.
Skal måle cm når hun kommer inn.
Ca 8cm (hvis jeg har gjort rett), burde hun ha melk da?
Skal se om jeg tar de med til vet`en,men jeg tror ikke jeg kommer til og få solgt/eller gitt dem bort da. Er mange som må avlive kattungene når de er 12-18uker pga at de ikke får de gitt bort.
Det er vel en veldig god grunn til å kastrere katten slik at flere lukk unngås? ;)
som jeg skrev så SKAL hun stereliseres når jeg får skatt pengene, her koster sterelisering over 1000kr.
Siden hun er så ung kom jeg frem til at hun kunne få p-piller i 3mnd til jeg fikk råd til sterelisering. Men pillene virket tydeligvis ikke på henne...
som jeg skrev så SKAL hun stereliseres når jeg får skatt pengene, her koster sterelisering over 1000kr.
Siden hun er så ung kom jeg frem til at hun kunne få p-piller i 3mnd til jeg fikk råd til sterelisering. Men pillene virket tydeligvis ikke på henne...
Ser det nå, i første innlegget ditt. ;) Det er kjempefint. Håper du finner hjem til kattungene som kommer nå. :)
Ca 8cm (hvis jeg har gjort rett), burde hun ha melk da?
Tja - det virker jo ikke som fødselen er nært forestående, tipper du kan ta det med ro en god uke til. Vil jeg si som oppdretter, ikke veterinær - for det er jeg ikke. Håper du har penger hvis katten skulle trenge et keisersnitt da....
Ja det går bra, har god kontakt med dyrlegene her slik av vi får regning hvis det er noe akutt.
Sikkert bare jeg som stresser siden jeg synes det tar lang tid, siden hun har fått litt melk alt.
Nå er fødselen i gang.
1 pus er kommet til nå
Åh, så gøy! :D ta bilder av de etterhvert da, når både kattemamma og barna har fått roet seg ned.. ;)
det er bare kommet den ene. Det virker som om hun er ferdig, men erdet normalt at det bare er en?
Hun er stor i magen men ikke SÅ stor.
Så spennende. :) Katten kan få bare en kattunge, men det kan også kommer flere etterhvert har jeg forstått. Du har ikke mulighet til å kjenne på henne om du kjenner flere unger? Gratulerer med en som er kommet i allefall, kanskje den blir enebarn? ;)
Hehe:) Kanskje d blir en bortskjemt liten pus??:D
Kan du se hvilket kjønn det er??
Nei greier ikke og se kjønnet enda,er litt ny på det området. :)
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.