PDA

Se full versjon : Hund på ferie til Danmark/Sverige

hildabakk
11-06-2006, 11:15
:confused:
Vurderer å ta med min hund på ferie og har lyst til å reise til Sverige eller Danmark?
Og hva med en dagstur til Sverige, for å shoppe mat? Kan hunden være med i bilen?

neathey
11-06-2006, 13:41
Sverige kan du bare ta med hunden,men til Danmark må du ha noen vaksiner først,så da må du planlegge i god tid først.

tito
14-06-2006, 07:26
Skal du til Danmark må hunden ha rabiesvaksinen i orden.. har hunden det så kan man reise til Danmark, men da når man skal tilbake skal hunden ha ormekur hos veteriner 7 dager før innreise til Norge.

Sverige er det som det sies her, det samme som i Norge, men ta med pappirene på hunden din slik at du kan bevise i en evt sjekk at det er din hund.

sjekk www.mattilsynet.no (under import / eksport, dyr ) men sidene er nede pga oppdateringer tror jeg.

Litz
14-06-2006, 09:47
Rabiesvaksine tar litt tid da.
Før skal du ta vaksinen (bør ta 2 stk med 4 ukers mellomrom for å være sikker på at titernivået blir høyt/lavt nok)
Så må du vente minst 120 dager før du må ta blodprøve. Denne blodprøven må sendes til England for testing så det tar vel ca 2-3 uker før du får svar på den prøven.
Så må alt dette føres inn i passet før du kan dra avgårde.

Sverige har ingen slike regler, så dit kan du dra når som helst.

Ida20
17-06-2006, 20:02
Jepp, Sverige har vi hatt med hund flere ganger også, så der går det fint ann uten å måtte stresse med vaksiner og diverse !