Se full versjon : Hund på ferie til Danmark/Sverige
hildabakk
11-06-2006, 11:15
:confused:
Vurderer å ta med min hund på ferie og har lyst til å reise til Sverige eller Danmark?
Og hva med en dagstur til Sverige, for å shoppe mat? Kan hunden være med i bilen?
Sverige er det som det sies her, det samme som i Norge, men ta med pappirene på hunden din slik at du kan bevise i en evt sjekk at det er din hund.
sjekk www.mattilsynet.no (under import / eksport, dyr ) men sidene er nede pga oppdateringer tror jeg.
Rabiesvaksine tar litt tid da.
Før skal du ta vaksinen (bør ta 2 stk med 4 ukers mellomrom for å være sikker på at titernivået blir høyt/lavt nok)
Så må du vente minst 120 dager før du må ta blodprøve. Denne blodprøven må sendes til England for testing så det tar vel ca 2-3 uker før du får svar på den prøven.
Så må alt dette føres inn i passet før du kan dra avgårde.
Sverige har ingen slike regler, så dit kan du dra når som helst.
Jepp, Sverige har vi hatt med hund flere ganger også, så der går det fint ann uten å måtte stresse med vaksiner og diverse !
vBulletin® v4.2.0, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.