PDA

Se full versjon : Kontakt med oppdretter

[Tine]
27-06-2006, 20:06
Har dere fortsatt kontakt med oppdretter av hundene deres?
Hva slags kontakt i såfall?

Sol79
27-06-2006, 20:09
Nope! Aldri hatt det!

[Tine]
27-06-2006, 20:12
Min svarer ikke på mail :/ Hender hun sender ting i posten som f.eks et hefte fra nkk (heh hva skulle jeg med det).. Har faktisk ikke fått stamtavlen enda.. (hun har sendt meg regnummeret) Kjøpte hunden 12 mai. Er det vanlig? Begynner å bli litt bekymret.
Hun sier nå at alt er i orden med nkk.

Helene
27-06-2006, 20:15
Vi prater med oppdretter i telefon med jevne mellomrom, sender og får julekort, og er oppom og klipper Baltus noen ganger årlig. Da slår vi av en prat og blir invitert inn på kaffe så sant de har tid (noe hun ikke har sommerstid da hun driver pensjonat = høysesong)

Har alltid hatt et veldig godt forhold til oppdretter, noe vi har satt stor pris på :)

nice
27-06-2006, 20:38
Prater og mailer mye med hun jeg kjøpte Oliver fra.
Har fortsatt god kontakt med de jeg kjøpte st.berharden min fra også. Men hun har vært død i 2 år nå da.

shanice86
27-06-2006, 20:57
Ja, jeg har kontakt med oppdretteren min.

Snakkes på tlf, meldinger og msn.

Er glad jeg har kontakt med han, sånn at jeg kan få mange gode råd og hjelp hvis jeg trenger det.

Teddybear
27-06-2006, 21:00
Har ringt og sendt mail viss det har vore noke eg lurer på.

Anna
27-06-2006, 21:15
Har ringt og sendt mail viss det har vore noke eg lurer på.

Det samme har jeg. Og skrevet litt i gjesteboka på hjemmesiden for å bare si hei liksom :)

MartineH
27-06-2006, 21:15
Ja, er vel sammen med de 1-2 dager i uken pluss eventuelle helger om vi skal konkurrere sammen. Til helgen drar vi til Trondheim fra torsdag til mandag.

De bor i nærheten, og dessuten eier de jo Blondie foreløpig.:p

ulvehund
27-06-2006, 21:21
Jada :) Jeg ringer hvis jeg lurer på noe, eller bare vil oppdatere litt. Så mailer jeg litt bilder og hva som skjer og sånt.. Og så sees vi på utstillinger :) Veldig fornøyd med oppdretterne mine!

Marit78
27-06-2006, 21:27
Nå må jeg si at mye av grunnen til at vi ikke har hatt mye kontakt med oppdretter er at moren kanskje ikke er like heftig engasjert i dyr som meg:o I starten fikk og sendte vi julekort, bursdagskort og hadde kontakt med oppdretteren. Oppdretter har vært super hele veien. Så for tja.. et år siden kanskje sendte jeg en mail igjen etter å ha kommet over hjemmesiden hennes. Det var veldig hyggelig! Hun ble kjempeglad for å høre fra oss igjen og for å få vite at Ludvig har det fint. Vi har blitt invitert tilbake, men anledningen har ikke bydd seg (forholdsvis stor avstand). Kanskje tar jeg allikevel henne på ordet en dag:D Ludvig er nå 8 år og jeg syns ikke det er så verst at oppdretter husket ham så godt og var så glad for å høre fra oss etter ikke å ha hørt noe på en god stund..

Frisbee
27-06-2006, 21:36
Når jeg valgte Frisbee så gikk det mye på at jeg ville ha en oppdretter jeg visste ville stille opp. Og det har hun jammen gjort. Er ikke få timer i telefonen vi har, og det er ikke få mailer som er blitt sendt, med bilder og spørsmål. Må bare passe på å ikkeringe hvis jeg har planer om å tidlig i seng, for vi blir ofte sittende til ett på natta...

Også treffes vi av og til på utstilling. Men det blir ikke så ofte da hun bor ti timer unna.

Huldra
27-06-2006, 21:43
Sukk.. *skaffe meg norsk oppdretter neste gang*
Vi kjøpte jo Tulla i Sverige, så det blir mest mailer og kort. Ikke så veldig veldig ofte, men vi har nokså god kontakt. Skulle ønske vi hadde kunnet ringe oftere eller møttes på utstilling og sånt..

MiaPijah
27-06-2006, 21:56
Vi er på besøk noen ganger i året og så møtes vi på utstillinger av og til. Jeg var der to timer hver torsdag hele 8. klassen (valgfag). Til jul sender/får vi gjerne julekort.
I tillegg får vi fôret gjennom oppdretter, og når vi er der for å hente det blir vi gjerne en stund og prater med dem :)

Helene
27-06-2006, 23:25
Nå må jeg si at mye av grunnen til at vi ikke har hatt mye kontakt med oppdretter er at moren kanskje ikke er like heftig engasjert i dyr som meg:o I starten fikk og sendte vi julekort, bursdagskort og hadde kontakt med oppdretteren. Oppdretter har vært super hele veien. Så for tja.. et år siden kanskje sendte jeg en mail igjen etter å ha kommet over hjemmesiden hennes. Det var veldig hyggelig! Hun ble kjempeglad for å høre fra oss igjen og for å få vite at Ludvig har det fint. Vi har blitt invitert tilbake, men anledningen har ikke bydd seg (forholdsvis stor avstand). Kanskje tar jeg allikevel henne på ordet en dag:D Ludvig er nå 8 år og jeg syns ikke det er så verst at oppdretter husket ham så godt og var så glad for å høre fra oss etter ikke å ha hørt noe på en god stund..
OT: hvilken oppdretter er Ludvig fra egentlig?

Marit78
28-06-2006, 01:07
OT: hvilken oppdretter er Ludvig fra egentlig?Han er fra Kithara:)

Timmyjenta
28-06-2006, 10:30
Hadde jevnlig kontakt de første par årene, men siden har ikke jeg snakka med henne..

sway
28-06-2006, 10:35
vi skriver litt mail til hverandre, og det er så koselig at...

pisi
28-06-2006, 10:40
Vi har kjempekontakt med oppdretteren vår. Hun bor 40 minutters kjøring unna oss, så vi er der på trening når det passer (introduksjon av vilt, spor, skuddtrening, apportering, sosial trening, utstillingstrening osv). Ei dame som forguder hunder og stiller virkelig opp. I løpet av det første året har vi fått brev om hvor de enkelte valpene i kullet havnet og hva de brukes til og på ett-årsdagen kom det bursdagskort. Kjempehyggelig =) Hun sitter inne med en kunnskap om hund og hundehold som er en kjempetrygghet for meg. Kunne ikke hatt en bedre oppdretter. Var på jaktkurs sammen med henne og i sommer skal hun passe hunden vår når vi er på ferie. Gratis pass i to uker hos henne er som å sende bikkja på spa.

BetterSafeThanSorry
28-06-2006, 12:08
Jeg bommet helt med valg av oppdretter i forhold til Pia. Vi er "liksom" medeiere. Men nå har hun solgt alle de andre hundene og meldt seg ut av klubben. Vi har forsøkt å få kontakt med henne siden juletider, men har ikke hørt noe. (mail, brev, tusen telefoner,sms osv) Siste kontakt var i februar da hun endelig svarte på en av de mange mailene mine etter press fra klubben. Hun ba om et raskt svar med hva vi tenkte ang avliving av Pia. Jeg skrev masse samme dag - men hørte aldri noe. Avlsrådet og klubben regner kontrakten som ugyldig da hun klart har brutt punktet om at begge parter plikter å holde hverandre informert og oppdatert.

Heldigvis steriliserte vi Pia, og forsøker andre alternativer. Men hvilken verdi har en avlstispe med allergi og atopisk eksem?? :rolleyes:

Fint_Lite
28-06-2006, 12:35
Min svarer ikke på mail :/ Hender hun sender ting i posten som f.eks et hefte fra nkk (heh hva skulle jeg med det).. Har faktisk ikke fått stamtavlen enda.. (hun har sendt meg regnummeret) Kjøpte hunden 12 mai. Er det vanlig? Begynner å bli litt bekymret.
Hun sier nå at alt er i orden med nkk.

kan være dårlig teng på at du ikke har fått tavelen...sitter selv med en katt jegi kke har fått tavelen på, etter endel undersøkelser har jeg funnet ut at oppdretter lyver så det holder.....har gitt henne frist ut Juli nå, så skal jeg ta det videre med klubben! Min oppdretter har å sagt at papirer og alt har vært sendt inn til klubben...Men, jeg har hørt med den klubben og de har ikke fått inn noe...så kontakt klubben og hør om de har fått inn søknad på din hund!

Regnr er vel det nr som hunden/katten er merket med, har reg nr på min katt å..men hjelper meg ikke så mye da jeg ikke får tavelen....

sway
28-06-2006, 14:31
ville bare si at det tok iallefall 1-2 mnd før jeg fikk stamtavla... nkk hadde så mye å gjøre, men jeg fikk beskjed at de kom så fort som mulig.... så jeg er fornøyd med min oppdretter...:)