Se full versjon : kanarifugler
hva skal jeg gjøre med disse to? skille de?
de har vært i hop i 3 måneder ca og ser de prøver å pare seg, men han får det ikke til.
jenta har fått tomme egg to ganger nå og det er jo så trist å måtte fjerne egga på den måten...
og hun vil virkelig, flørter med han hele tiden, hehe
Har ikkje peiling på finker eller kanari så jeg vet ikkje hvilken type dette er og om det er av samme art.
Er det samme art bare forskjellige farger kan dei vel bare stå sammen.
Har ikkje peiling på finker eller kanari så jeg vet ikkje hvilken type dette er og om det er av samme art.
Er det samme art bare forskjellige farger kan dei vel bare stå sammen.
det er kanarifugler begge to,hehe
men lurte liksom på det at hvis de aldri greier å pare seg så kan vel ikke være sunt for jenta å få tomme egg hele tiden, må vel "slite" på henne
Fikk du disse i hekk til slutt?
Viss egga er tomme gang på gang så går ikkje det paret sammen, ting må klaffe hos kanariene. foreks. intensiv fugl +rimet fugl. Å hannen må vere klar, hua legger egg uansett om di parrer seg eller ei. Men du ser enkelt på hannen om han er klar. Legg han på rygg i handa di så blåser du han i bak enden, vis han har ein godt synbar tut så skal han vere klar.
Fikk du disse i hekk til slutt?
Viss egga er tomme gang på gang så går ikkje det paret sammen, ting må klaffe hos kanariene. foreks. intensiv fugl +rimet fugl. Å hannen må vere klar, hua legger egg uansett om di parrer seg eller ei. Men du ser enkelt på hannen om han er klar. Legg han på rygg i handa di så blåser du han i bak enden, vis han har ein godt synbar tut så skal han vere klar.
Jeg har hatt dem i separate bur en stund til hannen begynte å synge igjen, han sluttet nemlig med det etter han fikk hoa i buret.
Satt dem sammen for to dager siden, han er tydelig klar, aldri hørt han synge så klart, han er etter henne, men nå er det hun som ikke vil :p
Jeg skal uannsett kjøpe en ny hanne til den hoa så da får vi se :)
I dag henter jeg den nye hvite hannen til den hvite hoa mi. Håper det blir fart på sakene snart :)
Var bra at du fikk tak i hann:)
Håper sunniva godkjenner han da....
Gleder meg til rapport
Mvh Jone
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.