Se full versjon : Hi-hunder
Guinevere
03-09-2006, 13:08
Noen her med hihunder? Har en JRT med meget jaktinstinkt, har tenkt på å kanskje prøve, men har null erfaring.
har dachs. skal prøve henne på blodspor, og kanskje harejakt,.. men hun er jo ennå bare valpen, så vi får se.
har helle ikke noe erfaringer.
Hei har ingen erfaring med dette,men det hørest jo veldig spennende og morsomt ut.Har en jemthund som blir brukt til elgjakt og blodspor.Er kjempe artig.:)
Lillekira
04-09-2006, 11:09
Meld deg på ett kurs. Mange med JRT som bruker dem til hi-jakt. Jeg har selv to JRT,men bruker ingen av dem til jakt/søk/spor.
Finnes jo kurs rundt omkring i landet,så meld deg på og kos deg.:)
Kurs er det vel kanske ikke så mange som arrangerer, men det er noen treningshi rundt omkring, hvor man får kyndig veiledninga v de mer erfarne brukerene.
Ta kontakt med din lokale terrierklubb eller dachshundklubb, det er som regel en av de to (eller begge) som disponerer et treningshi.
Vil du lese mer om hirprøver, så finner du det på hjemmesiden min, under "jakt med dachs".
Skisse av et treningshis ligger bla på Hedmark Dachshundklubbs hjemmeside
Guinevere
06-09-2006, 22:58
hei Raymond! Vet du hvordan jeg kan begynne å trene med tispa mi? Tror hun er en "sprenger" men jeg har jo null erfaring.
Vet du om det er treningshi i nærheten av Mo i Rana? Hadde vært særdeles gøy!
Vet at en av dachshundklubbene i trøndelag var aktive en gang i tiden, men husker ikke om det var nord- eller sør...
Desverre. Men som sagt, et par raske tlf til nevnte klubber, så får du sikkert svar.
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.