Se full versjon : Mona nappes ned
ulvehund
10-01-2007, 18:36
Jeg har begynt å nappe ned Mona, for å få bra pels til utesesongen begynner.
Mer står i bloggen :)
http://www.miniulven.com/bilder/bloggbilder/napping%20010.jpg
Skal ikke Mona være skalla lenger? :confused: :D
Så fint tegningene kommer fram på hun når du napper. Flott og staselig hund. :-)
Hihi, stakkars lille Mona. Skal hun ikke få se herlig og rufsete ut lenger? :p
ulvehund
10-01-2007, 19:08
Hehe, joda, men vi satser på at pelsen som kommer tilbake er litt bedre enn den forrige :) Det var liksom noe som manglet på midten av ryggen :p
Så fint det ble :)
Napper du med fingrene eller trimmekniv?
ulvehund
10-01-2007, 19:25
Jeg napper alt med fingrene :) tenker jeg tar resten i kveld eller i morgen, oppdaterer med bilder når det er gjort.
Ulvejenta
10-01-2007, 19:29
Det høres ikke akkurat veldig godt ut for Mona:p
ulvehund
10-01-2007, 19:35
Hehe, det er ikke bare du som reagerer på den måten!
Napping er ikke vondt for hunden, det er som regel bare under magen det er ubehagelig for henne. Men det kan jeg skjønne, for der er det tynnere og "løsere" hud enn det er andre steder på kroppen.. så da må jeg bare være forsiktig. Den pelsen som skal nappes kommer av kjempelett, hun merker det ikke engang :)
ulvehund
10-01-2007, 20:02
Ja, jeg napper alt med hendene.
Hehe, det er ikke bare du som reagerer på den måten!
Napping er ikke vondt for hunden, det er som regel bare under magen det er ubehagelig for henne. Men det kan jeg skjønne, for der er det tynnere og "løsere" hud enn det er andre steder på kroppen.. så da må jeg bare være forsiktig. Den pelsen som skal nappes kommer av kjempelett, hun merker det ikke engang :)
napper du undersiden samtidig? Jeg sliter med det der, siden det er så ømt. Og det løsner jo aldri slik som på ryggen. Men det er deilig å se dem ferdig ikke sant! :) Hvor ofte napper du Mona? Må de holdes i utstillingskondisjon, eller skal de være "helt naturlige"?
ulvehund
10-01-2007, 20:19
Dette er første gangen jeg napper henne ned.. de nappes ofte ned når de er sånn rundt 5 mnd gamle, men jeg gjorde ikke det med henne da, var ikke klar over at man pleide det :p Så tar det nå for å se om hun får litt bedre pels av det.
Har ikke prøvd meg på undersiden enda, noe sier meg at det kommer til å kreve en del overtaling :rolleyes: Hvis ikke lar jeg det rett og slett være, det er viktigere med pelsen på oversiden, at det er den som er bra.
Det som vanligvis nappes på ulvehundene er kragen rundt halsen, samt noe på hodet.. så skal også buksene nappes vekk, og man kan nappe på beina for å få penere vinkler. Kinnene kan også nappes om man ønsker tynnere skalle :) Også ørene, selvfølgelig!
Så kroppen skal ikke nappes på lik linje som ben, hode og ører? Jeg har inntrykk av at de skal ha litt lengde på pelsen.
Jeg kryper til korset og bruker litt saks også (strengt forbudt men...) under buken og ved lysken. Er fint med lite format ihvertfall :D
Det er koselig å kunne gjøre det selv da, selv om det er litt jobb, og man får litt ømme fingre :)
ulvehund
10-01-2007, 20:28
Nei, de skal være sånn ca. fullpelset når de er i utstillingskondisjon..
Sånn ser de fleste ut når de stilles, de blir gjerne børstet med børster som gjør at de ser litt mer stelt ut..
Bildet lånt fra klubbens hjemmeside. Ser ganske snaut ut, men det er fremdeles en god del pels der:
http://www.irskulvehundklubbnorge.net/images/DublinBIR-30.04.06.jpeg
Jeg blir stadig imponert over størrelsen på de dyrene.... :eek: Det var fin pels på den, det tar vel litt tid før den blir såpass når du napper helt ned nå kan jeg tenke meg. :)
Så fin hun blir! :)
Er nok litt av en jobb med en hund på den størrelsen...
Jeg kryper til korset og bruker litt saks også (strengt forbudt men...) under buken og ved lysken. Er fint med lite format ihvertfall
Vi har tatt hele magen med maskin de gangene jeg har vært med på trimming av dvergschnauzere...
Og nå sist klippa jeg hele Eike med saks!
ulvehund
10-01-2007, 20:37
Ja, det tar rundt 3 mnd før de er tilbake i full pels igjen.. så derfor måtte jeg gjøre det nå, så vi rekker utesesongen :) Håper det hjelper!
Tenker jeg tar magen med saks, jeg vil rett og slett ikke tvinge henne gjennom at jeg skal lugge henne der.. er selv hårsår, så jeg vet hvordan det kjennes. Jeg får heller ta litt, så det ikke syns så veldig at det er klippet.
Tre måneder var jo ikke så verst, ikke lenger enn for mine det! Hvis du klipper nå, og lar det vokse, vil det vokse ut igjen i naturlige lengder, så det blir nok ikke så synlig.
MartineH
10-01-2007, 21:00
Jeg har begynt å nappe ned Mona, for å få bra pels til utesesongen begynner.
Mer står i bloggen :)
Din sviker:mad:
ulvehund
10-01-2007, 21:03
Buhu, det var trist :p
Kan spare nakken hennes til deg om du føler behovet :D
MartineH
10-01-2007, 21:04
Buhu, det var trist :p
Kan spare nakken hennes til deg om du føler behovet :D
Bare ta det du, jeg vil aldri komme til deg mer *spise svart negerpizza og sutre*
Åh, jeg syns hun er så pen nappet :D Fargene hennes komer så fint frem!
ulvehund
10-01-2007, 21:05
Bare ta det du, jeg vil aldri komme til deg mer *spise svart negerpizza og sutre*
Åneeeiii :eek:
Puus: Takk :) Jeg syns også det er stilig med den litt gylne fargen.
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.