Se full versjon : kvalp som lukter vondt
mari1987
21-01-2007, 15:37
Eg skal få eg kvalp om to veke (da er han leveringsklar) og har vore og hilst på han fleire ganger. Han er kjempesøt og livlig men eg syns han stinker :p kva kan det komme av? han lukter rett og slett bæsj... Er det berre sånn kvalper er eller er det noke som kan gjøres noke med? Kan det ha noke med foret å gjøre?
Eg skal få eg kvalp om to veke (da er han leveringsklar) og har vore og hilst på han fleire ganger. Han er kjempesøt og livlig men eg syns han stinker :p kva kan det komme av? han lukter rett og slett bæsj... Er det berre sånn kvalper er eller er det noke som kan gjøres noke med? Kan det ha noke med foret å gjøre?
en valp skal ikke stinke bæsj, har hatt flere kull opp igjennom tiden selv og ingen av de har stinket bæsj, de som bor i en låve feks. for en annerledes lukt en de som bor inni huset, men de skal ikke stinke bæsj.
Jeg synes valper skal lukte en god spesiell lukt.
Lurifaks
21-01-2007, 15:57
^ Enig. Det er noe spesielt med valpelukt.. Den lukter valp og behagelig. Syns jeg.
Hater overparfymerte hundeshampooer, sist gang lukta Emma wounderbaum i nesten en uke. Hun må ha vært skikkelig snurt for den altså. Jeg jubla når hun lukta valp igjen.
Men valpepels er kronisk til å trekke til seg lukt. Har Emma vært på besøk hos naboene kjenner man "huslukta" fra deres leilighet. Men det går fort over til normalt igjen.
VelvetVamp
21-01-2007, 15:58
Spørr oppdretter hvorfor han lukter sånn?
Min luktet godt han synes jeg, luktet valp liksom :)
en valp har en spesiell lukt, det lukter som regel meget godt av en valp, også er de så søøøte at de er til å "spise opp"
"sukk"
Er ofte mye bæsj og tiss i valpekassa! kanskje rett og slett den kom rett derfra og hadde rullet seg litt i bæsjen?
Kanskje den til og med slapp en fis :p
Jeg syntes heller ikke valpene luktet noe godt da vi var å besøkte dem. Jeg tror nok det lukter litt spesielt av dem den første tiden, om det er hvor/hvordan de gjør fra seg eller hva, det vet jeg ikke. Har ikke hatt noe problem med det etter at vi fikk valpen, bortsett fra når han ligger og fiser. Det stinker!!!
Mange valper lukter bæsj ja, pga de får bæsj i pelsen sin.... Var valpene i kennel eller inne?
Teddybear
21-01-2007, 18:39
Det er vel heilt naturlig at kvalpen lukter litt bæsj, den ligger tross alt på samme plassen som den gjer fra seg. Men oppdretter vasker jo kvalpen før levering, det er ihvertfall vanlig trur eg.
mari1987
21-01-2007, 20:38
Han bur inne i huset, dei er berre tre i kullet, og eg forstod det sånn at dei var blitt ganske reinslig, går mest på do ute... Søskena lukter vondt og :( eg har vore inne og besøkt han tre ganger, to av gangane med to vekes melomrom, og la merke til det alle gangane... Men viss dei er litt dårlig i magen, vil dei ikkje lukte verre da? Dei drikke ikkje så veldig mykjemelk lenger, mora er litt lei av dei :p Dei får Pedigree tørrfor, og så veit eg at Styrk er spesiellt glad i kylling, og det får han visst ganske ofte :) Ho dama som har dei skjemmer dei litt bort :)
Kan kanskje ha med foret å gjøre? At han blir dårlig i magen av det siden det ikke er av beste sort
Kan det være han har spist bæsj?
Lurifaks
21-01-2007, 20:59
Hvordan er pelsen da? Pen og sunn?
Acapella
21-01-2007, 21:09
Om valpen lukter vondt ville jeg spurt oppdretter hvorfor den lukter sånn..
Valper skal jo egentlig lukte goodt!! Om ikke det er noe så naturlig som at den har avføring i pelsen eller noe da..
Men valpepels lukter jo så vidunderlig til vanlig! :o
Lurifaks
21-01-2007, 21:23
Enn sykdommer og sånt? Kan det føre til at det kanskje lukter litt værre enn vanlig?
Valper har en helt spesiell lukt, som er søt. Når vi fikk Zorro så var jeg titt og ofte bortom bare for å snuse på ham :p Valpelukt er spesiell!
Han kan lukte vondt av flere årsaker. Han har rullet seg/spist bæsj, har løs mage osv.
Jeg ville ha spurt oppdretter om grunnen til hvorfor han lukter slik! Kanskje det er sykdom/virus?
vel, spør oppdretteren..
mari1987
22-01-2007, 14:31
Pelsen hans er fin og sunn og han har ikkje sett ut som om han har bæsj på seg... og han var nylig til dyrlegesjekk så eg trur ikkje han er sjuk... men eg skal høyre med ho som har dei om ho har noken ide :)
Kanskje det rett og slett lukter rart hos oppdretteren? :p
mari1987
23-01-2007, 15:40
Hehe :) Nei, det gjør det ikkje :p Dei er veldig flinke til å vaske opp etter kvalpane når dei har "uhell" inne :)
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.