PDA

Se full versjon : Sameie av hest

Lissa
27-02-2007, 18:10
Hei!

Vet ikke om jeg har lagt dette på rett sted i forumet, men er det noen her som har erfaringer/synspunkter på sameie av hest?
Jeg bor i en by, og regner med at hestehold her vil være dyrere enn på landet. Har hørt at andre har løst dette problemet, og tidsproblemet, med at flere går sammen om å kjøpe og holde en hest.
Med tanke på utgifter og tid til stell høres jo dette praktisk ut, men hører gjerne fra noen som har erfaringer med denne ordningen; )

BruHåki
27-02-2007, 20:02
Jeg hadde aldri hatt hest sammen med noen.Det kan raskt blir uenigheter og krangling.Og hva gjør man om en av partene ikke vil ha hest lenger?
Syns det er veldig dumt å ha hest sammen med andre jeg.Enten bør man ha en hest selv eller la vere å ha hest.
Men å ha hest på halvfôr tror jeg er en bedre ide.Da er det en person som sitter med det meste av ansvaret og man unngår mye tull.

Teddybear
27-02-2007, 20:58
Syns det er veldig dumt å ha hest sammen med andre jeg.Enten bør man ha en hest selv eller la vere å ha hest. Denne skjønner eg ikkje? Kvifor er det dumt å ha hest sammen med andre? Å seie at man bør la vere å ha hest viss ein ikkje kan ha den åleine synes eg var drøy.

Store b
27-02-2007, 21:24
Men ikke ha hest med en god veninne, vennskapet kan ryke, og ha alltid en kontrakt. Jeg ville hatt det med en jeg kjente, men som ikke kunne ødelegge vennskapet til.

Billigere, men vil nok ha egen hest når jeg først skal ha.

mathea m
27-02-2007, 21:26
Jeg kunne ikke eid hest sammen med noen. Jeg har altfor sterke meninger på hvordan jeg vil ha det. Kan godt ha folk til å ri min hest. Mye også. Men jeg skal sitte med det siste ordet.

Men sameie fungerer sikkert for noen. Mne ha da en vanntett kontrakt, og tenk igjennom ALLE sider ved o ha hest, og snakk med disse med evt sameier .. det er veldig mange sider som kan gi uenigehter, alt fra treningtil alt som har en økonomisk side.

BruHåki
27-02-2007, 23:06
Denne skjønner eg ikkje? Kvifor er det dumt å ha hest sammen med andre? Å seie at man bør la vere å ha hest viss ein ikkje kan ha den åleine synes eg var drøy.

Den var ikke drøy.Det var meninga mi.Viss man ikke har råd eller syns det blir for dyrt å ha hest alene så bør man ikke ha hest.Jeg har allerede begrunnet det jeg sa.

Timmyjenta
28-02-2007, 13:45
Jeg har hest alene, og kan ikke tenke meg noe annet. Liker å bestemme selv, og jeg vet nøyaktig hvordan jeg vil ha ting. Om jeg skulle hatt med noen andre tror jeg det hadde røket fort.. Bare noen skal ta hesten min en dag og så får jeg helt noia.. :p

Buddeia
03-03-2007, 23:55
Tror det vanskligste for meg hadde blitt treningsmetoder osv.. Også måtte perspnen vært KJEMPE fleksibel!
Jeg ville heller ha kjøpt egen hest og heller hatt forrytter, der man bestemmte hvilken dager uke for uke liksom...

men hesten har nok ikke vondt av det:)