PDA

Se full versjon : Ventetiden - hva gjør dere?

Sider : [1] 2 3

Belial
17-03-2007, 16:18
Ja dere andre valpeventere. Hva gjør dere i ventetiden for å få tiden til å gå? Jeg og samboeren min har 15 dager igjen før lille Decoytullern kommer i hus. Tore har Buster nede hos seg så han kan jo gjøre endel hundeaktiviteter, mens jeg som sitter i Brønnøysund og tvinner tommeltotter holder på å gå på veggen. Neste helg skal jeg hjem, og da skal vi på handlerkurs for nybegynnere, samt forhåpentligvis knipe valper. Ellers så graver jeg meg ned i arbeid og surfer på nettet og holder på å gå i spinn (det hjelper liksom ikke at jeg er inne på oppdretteren sin hjemmeside hvert 5 minutt heller:o). Det skal vel også nevnes at jeg ikke har noe liv den tiden jeg er i Brønnøysund :p

Idag fikk jeg tenkt på noe annet i et par timer. Var på villmarksmesse. Morsomt å se på alle standene, fikk prøvesmakt masse gode pølser og tørffisk, og kjøpt et par ting. Shopping er gøy:D Fikk også med noen forprøver på hundeforet Husse.

Så hva bedriver dere andre ventetiden med?

Lurifaks
17-03-2007, 16:30
Nå venter jeg ikke på noen spesielle valper, men det går i å sitte limt foran PC'n å lese opp og ned, alt man kommer over, se på masse bilder...

Men det blir jo bare værre da! :D :(

Belial
17-03-2007, 16:32
Gjør nesten ikke annet:D Men fikk litt panikk igår når nettet ikke fungerte:eek: Fikk det først til å funke i 14 tiden idag. Tenk om det hadde vært sånn over hele helgen (skjedd før). Da hadde jeg gått til Inderøy *flir*

Helene
17-03-2007, 17:18
Jeg sitter på nettet og sjekker mailen min og oppdretternes hjemmesider hvert andre minutt :p
Leser bøker, går noen turer med Baltus, bestiller utstyr, drømmer, venter utålmodig, og ser at minuttene sakte sniker seg avgårde :P

Er helt forferdelig dette, og enda vet jeg ikke om jeg får valp! :eek:

Belial
17-03-2007, 17:25
Ja du har det jo om mulig enda verre:p Sukk ønsker meg enda mer penger så jeg kan shoppe enda mer utstyr:D Noen tips til nettbutikker med billige apportbukker og dummier?

Lurifaks
17-03-2007, 17:29
Jeg sitter på nettet og sjekker mailen min og oppdretternes hjemmesider hvert andre minutt :p
Leser bøker, går noen turer med Baltus, bestiller utstyr, drømmer, venter utålmodig, og ser at minuttene sakte sniker seg avgårde :P

Er helt forferdelig dette, og enda vet jeg ikke om jeg får valp! :eek:
I FEEL YOUR PAIN!

Tror vi er på samme nivå, jeg og du. Jeg syns skikkelig synd i meg selv.

Lurifaks
17-03-2007, 17:30
Ja du har det jo om mulig enda verre:p Sukk ønsker meg enda mer penger så jeg kan shoppe enda mer utstyr:D Noen tips til nettbutikker med billige apportbukker og dummier?
Tror de har billige dummyer her: Klikk (http://www.oshundeservice.no/butikk/index.php?main_page=index)

Belial
17-03-2007, 17:42
Tror de har billige dummyer her: Klikk (http://www.oshundeservice.no/butikk/index.php?main_page=index)

Fant ikke annet enn en type gul flytende dummysak, men de hadde endel andre billige ting som vi bare "må" ha:D De har og sånn gummifrisbee som Buster elsker. Den han har begynner å bli veldig slitt*trykke febrilsk på legg i handlevogn*

Bare å komme med andre nettbutikktips, enten de har dummy eller ikke.

Acapella
17-03-2007, 17:46
Uff! ventetiden er gruusom! Gutten vår har å blitt 3 uker, og tiden går saaagte!
Jeg er også innom hjemmesiden hele tiden:o (kan jo hende oppdretteren legger ut nye bilder..?)

Vel, nå i denne tiden er jeg innom alle nettbutikker som finnes, noe som ikke er bra for økonomien! :rolleyes: Ellers bare drømmer jeg meg vekk og gleder meg til å holde en liiiten valp i armene igjen!

Helene
17-03-2007, 17:51
Jeg har det hardt! :p

Jeg har bestilt en del stæsj fra Börjes (http://www.borjes-tingsryd.se). Veldig greit. Baltus har prøvetesta utstyret, og det falt i smak! ;)

Belial
17-03-2007, 17:57
Jeg syns jeg har vært flink til nå med å ikke shoppe så mye, men det klør i fingrene og brenner i lommeboken :p
Og den "det kan jo hende oppdretter legger ut bilder" tenker jeg også og er innom ørten ganger i timen. Og så er jeg grisemisunnelig på de som er på valpebesøk i helgen. Samboer har satt opp elementene til valpegård nå for å se hvor stort og holdbart det er. Buster har prøvetestet den:

http://www.torejorgen.com/bilder/valpebinge.jpg

Og leiligheten der skal pusses opp så ikke se på det fæle vegg til veggteppet som skal røskes ut så fort jeg får sjansen;) Samboer holder også på med valpesikring. Denne skal da holde greit de første ukene og etter det så blir det jo en grei sperre for dører o.l . Kostet under 200 kr forresten. Er kompostgrindgreisene fra biltema. Samme ville kostet rundt 500 på plantasjen.

Helene
17-03-2007, 18:01
Oy! Så flott! Da veit jeg en som skal på plantasjen snart. :D

Acapella
17-03-2007, 18:05
Oy! Så flott! Da veit jeg en som skal på plantasjen snart. :D

hoho! Jeg skal også på plantasjen!!

Belial
17-03-2007, 18:06
Det kan være lurt å skaffe strips e.l også, for etter det jeg har skjønt så er ikke festene som er med så veldig gode.

Helene
17-03-2007, 18:09
Nei, stemmer det. Kennelen jeg er kennelpasser hos har den typen, og de må bruke no klypegreier for å holde de sammen, så er nok lurt å skaffe noe bedre, ja. :)

Huldra
17-03-2007, 18:26
Er den fra plantasjen så stor som på bildet?? Jøye meg! Må kjøpe.. Kan jo hende jeg får valp i løpet av de neste fem årene, liksom.. :p

Helene
17-03-2007, 18:27
Er den fra plantasjen så stor som på bildet?? Jøye meg! Må kjøpe.. Kan jo hende jeg får valp i løpet av de neste fem årene, liksom.. :p
Haha, du er søt. :D

Belial
17-03-2007, 18:32

Oi litt feilinformasjon ser jeg. Denne er kjøpt på biltema, mens den på plantasjen er den dyreste. Men det er samme grindene, bare jeg som roter med navnene hehe. Dette er to pakker som er satt sammen, tilsammen 8 elementer. Det som er genialt, man kan jo bygge den hur stor som helst :D

Tror det var 88kr pr pakke, som inneholder 4 grinder forresten.

Huldra
17-03-2007, 20:06
Oi litt feilinformasjon ser jeg. Denne er kjøpt på biltema, mens den på plantasjen er den dyreste. Men det er samme grindene, bare jeg som roter med navnene hehe. Dette er to pakker som er satt sammen, tilsammen 8 elementer. Det som er genialt, man kan jo bygge den hur stor som helst :D

Tror det var 88kr pr pakke, som inneholder 4 grinder forresten.

Oki! Får følge med da. Genialt å bygge ut med flere. De var utsolgt i høst da jeg var rundt og hørte, men nå er det vel på tide med litt kompostering i hagen igjen.. ;) Jeg kjøpte på coop byggmix, men der var den "dyr", kostet vel nesten 300 tror jeg.

Haha, du er søt. :D

Neei.. det er valper som er søte, har du ikke skjønt det?? :cool:

Belial
17-03-2007, 20:35
Oi nesten 300 var endel. Men tror det er noe av samme prisen på plantasjen som det. Biltema som har de billigste tror jeg.

Sukk på mandag blir lille Decoy 6 uker gammel http://www.world-of-smilies.com/wos_love/grnkiss.gif

Lurifaks
17-03-2007, 21:26
Oi! Da er han jo i hus snart. :) Henter dere han når han er 8 uker?

Belial
17-03-2007, 21:31
Henter han dagen før han blir 8 uker :) Søndag 1 april.

Belial
17-03-2007, 23:16
*kremt* nå ble det sendt enda en mail til oppdretterne:o Håper vi får vite iløpet av imorgen eller mandag hvem som blir vår så vi kan konsentrere oss om han på vårt neste besøk så vi kan bli litt mer kjent på en måte. Snaaart 14 dager igjen. Tiden åler seg sakte fremover.

Acapella
17-03-2007, 23:19
*kremt* nå ble det sendt enda en mail til oppdretterne:o Håper vi får vite iløpet av imorgen eller mandag hvem som blir vår så vi kan konsentrere oss om han på vårt neste besøk så vi kan bli litt mer kjent på en måte. Snaaart 14 dager igjen. Tiden åler seg sakte fremover.

Har dere noen ønsker da? Og hvor mange valper er det som er aktuelle?
Jeg er også spent på hvem vi får av valpene og har en helt klar favoritt blandt de tre vi kan få!
Heldig du som har ca 14 dager igjen! her er det en hel mnd med venting og tenking og planlegging!! ;)

Belial
17-03-2007, 23:22
Jeg er også spent på hvem vi får av valpene og har en helt klar favoritt blandt de tre vi kan få!
Heldig du som har ca 14 dager igjen! her er det en hel mnd med venting og tenking og planlegging!! ;)

Det er 2 det står imellom. Ble bare født to hanner i kullet, og vi har et ønske om hvem av dem vi vil ha. Glad det ikke er det andre kullet de har for der er det 5 hanner!

Acapella
17-03-2007, 23:24
Det er 2 det står imellom. Ble bare født to hanner i kullet, og vi har et ønske om hvem av dem vi vil ha. Glad det ikke er det andre kullet de har for der er det 5 hanner!

Oj! 5?? herlighet! :p
Krysser fingrene for at dere får den dere ønsker da! ;)

Belial
17-03-2007, 23:29
Oj! 5?? herlighet! :p
Krysser fingrene for at dere får den dere ønsker da!

Jepp, og 3 tisper så det var et ganske stort kull. Det er jo like mange hanner i det kullet som antall valper i "vårt" kull:p Blir spennende å se.

Her er han vi vil ha. Highland fling av Heliomar
http://i56.photobucket.com/albums/g185/E_beth_01/Valpebilder/IMG_4236.jpg

Og her er den andre. Glen mist av Heliomar.
http://i56.photobucket.com/albums/g185/E_beth_01/Valpebilder/IMG_4242.jpg

Sukk nydelige begge to.

Pysen
17-03-2007, 23:38
jeg har ikke mindre enn 7 uker igjen å vente jeg da:(

Acapella
17-03-2007, 23:43
Belial: de var jammen nydelige begge to!!
så ut som noen gode koseklumper!!:o skjønner godt du gleder deg!

Gleder meg til "våre" valper blir større! Nå finnes det nesten bare bilder av de mens de sover.. og spiser..! :p

meike
18-03-2007, 10:50
Nå er jeg ikke kommet så langt som dere andre her; tispa "mi" ble parret i helga...

Jeg er så spent at jeg ligger om nettene og tenker og får ikke sove. Tenker sånn på hvordan vi skal gjøre det når valpen er kommet i hus og vi begge må begynne på jobb igjen.

Ellers så prøver jeg å lage ny hjemmeside til lille barte, og bruker en hel del tid på å finne ut hvordan jeg skal gjøre det..

Belial
18-03-2007, 11:02
Nå er jeg spent på om vi har fått svar fra oppdretterne på mailen som ble sendt igår. Den ble sendt fra (deltids)samboeren min sin mail, å jeg har ikke noe kode til den selvsagt. Sukk nå har han sovet lenge nok! Hadde jeg enda vært hjemme så kunne jeg sjekket selv:p Baah utålmodig.

Idag skal jeg rydde å vaske på hybelen, samt vaske klær så har litt å henge fingrene i. Det er mildt sagt bombet er:o Meeen så var det å komme seg vekk fra dataen *flire*

Det er forresten ei på et annet forum som har vært å hilst på valpene med hennes valp og det ble filmet så jeg håper oppdretteren legger den ut.

Jollie
18-03-2007, 20:46
De valpene var kjempesøte Belial!!:) Fikk lyst å løfte de opp og snuskeduske skikkelig kose med de:p Hva slags rase er det? *har ikke så veldig mye peiling på hund* :p

Belial
18-03-2007, 20:49
Det er nova scotia duck tolling retriever. Kalles ofte bare toller på kort. Litt tungvindt å si hele rasenavnet:p

Det var ikke kommet noe svar på mail fra oppdretterne før samboeren min dro på jobben idag, så må vente helt til ikveld før han får sjekket en gang til :eek: Baah venter venter og venter....

Puus
18-03-2007, 20:58
Vel, jeg tenkte på ALT annet enn akkurat vår lille amigoboy i to måneder! :D

Løgn, løgn, løgn.. :( Hele sommerferien min var "ødelagt", den bestod av valpeprat med meg selv og spamming på forumer :p

Jollie
18-03-2007, 20:59
Oi! Jeg søkte på navne på nette for å se hvordan de så ut som voksne, og jeg må bare si Fy søren til en fin hund!!:) Skikkelig vakker var den:) Minner meg litt om golden retriver (som er en av de få hundene jeg ikke er så veldig redd). Forstår godt at du gleder deg!:)

Acapella
18-03-2007, 21:01
hihi, jaa, jeg holder på å gå på veggen!
Tida går så sagte, og oppdretteren sender ikke bilder, å svarer ikke på mail før det har gått ettpar dager..! :o
Jeg er utolmodig altså! Gleder meg sånn, bare en mnd igjen nå!:p

Lurifaks
18-03-2007, 21:01
Jeg har hengt meg opp i en Toller nå jeg og! :eek: Han er to år gammel, bor i Tromsø, og trenger et nytt hjem pga samlivsbrudd. Har nr. til eieren. Men veit ikke om jeg tør å ringe. :o De ville helst omplassere han til noen i nord-norge, og typen vil helst ha en voksen hund. Damen som skrev om han på tollerforumet sa at det hørtes kjempe flott ut, det jeg hadde å tilby ham. Meen, typen mener at det er for tidlig. Men så er han for å få en voksen hund. Jeg kunne for min del gjerne tenkt meg en valp. :rolleyes: Emma er jo bare 7mnd, men jeg gjør jo ingenting om dagene, ingen skole, ingen jobb.. Det er jo meg som må trimme og aktivisere han, så ser ikke helt problemet jeg da. :rolleyes: Og tid er jo det eneste jeg har så det rekker. Og, han er 2 år.. Vi har bare å bli kjent med hverandre, også kan vi melde oss på kurs med en gang. Hundeklubben holder jaktkurs for retrievere om ikke lenge.. Jeg har så lyst!!! O_O

Sorry for masing og klaging i den herlige valpetråden din, snuppa!

Puus
18-03-2007, 21:02
Tihi, de er egentlig ikke mye lik golden. :)

Noen kaller de "bc-light", det passer Millie ihvertfall. Litt småstressa, og som ofrer ALT for en liten godbit. Kjappere enn meg i huet, men samtidig sinnsykt blond.

Ja altså, det var Millie sin "cv" da. Sikkert få tollere som er så rare som hu :p

Lurifaks
18-03-2007, 21:04
Har hørt at det er vrømmel det der BC-light greierne. At de ikke kan sammenlignes i det hele tatt.

Puus
18-03-2007, 21:04
Jeg har hengt meg opp i en Toller nå jeg og! :eek: Han er to år gammel, bor i Tromsø, og trenger et nytt hjem pga samlivsbrudd. Har nr. til eieren. Men veit ikke om jeg tør å ringe. :o De ville helst omplassere han til noen i nord-norge, og typen vil helst ha en voksen hund. Damen som skrev om han på tollerforumet sa at det hørtes kjempe flott ut, det jeg hadde å tilby ham. Meen, typen mener at det er for tidlig. Men så er han for å få en voksen hund. Jeg kunne for min del gjerne tenkt meg en valp. :rolleyes: Emma er jo bare 7mnd, men jeg gjør jo ingenting om dagene, ingen skole, ingen jobb.. Det er jo meg som må trimme og aktivisere han, så ser ikke helt problemet jeg da. Og tid er jo det eneste jeg har så det rekker. Og, han er 2 år.. Vi har bare å bli kjent med hverandre, også kan vi melde oss på kurs med en gang. Hundeklubben holder jaktkurs for retrievere om ikke lenge.. Jeg har så lyst!!! O_O

Sorry for masing og klaging i den herlige valpetråden din, snuppa!

Hmm. Jeg tror ikke jeg ville godt for en voksen. Ikke at det er så galt altså. Vi holdte på å ende opp med en voksen wheaten-tispe om var blind på det ene øyet for et år siden, tenk så glad jeg er for at vi ringte forsent nå! :)

Helene har bare forhekset deg, bruk mer tid på å lete! :P

Puus
18-03-2007, 21:05
Har hørt at det er vrømmel det der BC-light greierne. At de ikke kan sammenlignes i det hele tatt.

Med Millie så kan det faktisk det. Jeg kjenner hu vettu. ;)

Belial
18-03-2007, 21:05
Vel, jeg tenkte på ALT annet enn akkurat vår lille amigoboy i to måneder! :D

Løgn, løgn, løgn.. Hele sommerferien min var "ødelagt", den bestod av valpeprat med meg selv og spamming på forumer :p

Valpeprat? Spamming av forum? Fremmedord for meg det http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/d015.gif

Oi! Jeg søkte på navne på nette for å se hvordan de så ut som voksne, og jeg må bare si Fy søren til en fin hund!! Skikkelig vakker var den Minner meg litt om golden retriver (som er en av de få hundene jeg ikke er så veldig redd). Forstår godt at du gleder deg!

Ja de kan minne litt om dem utseendemessig, men tolleren er mindre i størrelse og er litt mer full fart eller hva jeg skal si og så er de mer reserverte enn f.eks golden og labrador. Men veldig herlige hunder og kjempesjarmerende!

Lurifaks
18-03-2007, 21:08
Jeg er veldig for å ha en hund fra den's "begynnelse til slutt" å få prege den som jeg vil og alt slikt, men det er jo mange voksne hunder som trenger et godt hjem også. Han er jo bare 2 år da, også. + at Emma bare er en unghund, og ikke voksen enda. En tollervalp er nok en liten prøvelse å ha i hus, og Tollere i puberteten er visst noe for seg selv de også. En toller på 2 år er vel akkurat blitt voksen vil jeg tro. Hm.. Nei jeg veeeeit ikkeeeee.

Belial
18-03-2007, 21:10

Tja i aktivitetsnivå og oppfinnsomhet så kan de nok sammenlignes, men så har de en helt annen måte å jobbe på enn bc. Så de kan både sammenlignes og ikke :p Men de blir fort veldig kreative på både godt og vondt.

Puus
18-03-2007, 21:11
Valpeprat? Spamming av forum? Fremmedord for meg det http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/d015.gif

Hihi, det var ingen andre som orket å høre på all planleggingen og maset mitt, så jeg satt likesågodt for meg selv i bassenget nedi Spania og preiket med meg selv ;D

Belial
18-03-2007, 21:13
Oi så ikke andre innlegget ditt før nå:eek: Hvem er denne 2åringen? Fra hvilket oppdrett? Ble så nysgjerrig nå:D Likte forresten at du tenkte jaktkurs nesten med en gang!

Jollie
18-03-2007, 21:14
Hihi, det var ingen andre som orket å høre på all planleggingen og maset mitt, så jeg satt likesågodt for meg selv i bassenget nedi Spania og preiket med meg selv ;D
Haha, det så sikkert veldig smart ut for alle som gikk forbi:p

Belial
18-03-2007, 21:14

*ler* Jeg har heldigvis flere som ikke har gått lei riktig enda. Samboer er like giret han så vi prater valp i munnen på hverandre iblant hehe

Puus
18-03-2007, 21:19
Akkurat nå kunne jeg byttet Archie mot hvemsomhelst hund, voksen eller valp. Smarten knuste det store speilet mitt! :rolleyes:

Belial
18-03-2007, 21:21
hihi, jaa, jeg holder på å gå på veggen!
Tida går så sagte, og oppdretteren sender ikke bilder, å svarer ikke på mail før det har gått ettpar dager..! :o
Jeg er utolmodig altså! Gleder meg sånn, bare en mnd igjen nå!:p

Oppdretter her er også sein å svare på mail og legger ikke ut bilder ofte nok. Kanskje jeg er storforlangende men :D Gleder meg til typen kommer hjem for da skal vi shoppe hundeutstyr. Jeg drar ikke hjem før torsdag så det blir mye linkesending iløpet av kvelden:p

Lurifaks
18-03-2007, 21:22
Jeg mistenker at han kanskje er fra Copperdream, men veit ingenting før jeg har pratet med eieren. Som jeg tror jeg må ta mot til meg å gjøre, ellers mistenker jeg at jeg aldri blir å få fred med meg selv...

Han har aldri vært stilt ut, men er frisk og rask og skal ha en bra stamtavle.

Hei Anniken,

Ut fra det du skriver høres det ut som at en toller kunne være en riktig
bra hund for dere. Om du kontakter Geir som eier hunden, så kan han
sikkert svare på eventuelle spørsmål du måtte ha om Trym og evt.
kriterier de har. Jeg vet at det følger med en hel del utstyr, bl.a.
flere bur.
:D :D Ja, likte også det som møtte meg på SBHK's sider - "jaktkurs for retrievere" - og nå ble det jo eeenda mer interessant. Men det er jo en fordel å ha en retriever først. *skuler bort på den lille hunden som ligger i sofaen* Hun passer ikke akkurat inn. :(

Belial
18-03-2007, 21:27
Hmm jeg trodde ikke copperdream hadde hatt kull før. At det kullet som kommer i sommer/høst blir det første. Du må sjekke opp det der og få bilder også :D Neeei tror ikke helt en liten terrier passer så godt inn på jaktkurs for retrievere:p

Krizzi
18-03-2007, 21:31
Lurifaks: Du tenke at tollergutten nettopp har blitt voksen siden han har fylt to år, men flere jeg vet om sier at tollere ikke blir voksne i hodet før de er 4-5 år. Er ikke sikker på om det er sant, men stemmer bra med de jeg kjenner:p

Lurifaks
18-03-2007, 21:34
Har lest 2-3 år jeg da. :) Det er sikkert veldig individuelt når de slår seg til ro "i hodet" kanskje.

Mistenkte Copperdream siden han bor i Tromsø, men har egentlig ikke peil før jeg har pratet med eieren.

Belial
18-03-2007, 21:37
Mmhm skjønner :) Ang når de blir voksne i hodet så er det veldig individuelt tror jeg. Pappan til kullet vårt er to år og han er veldig rolig og kosete. Han har en fast plass i armkroken min når vi er der :D Mens ei tispe de har som er omtrent like gammel er langtfra voksen. Der tror jeg nesten flatten er verst av retrieverne uten å sette den i bås:p

Belial
18-03-2007, 22:53
Mail fra oppdretter og det er Highland fling av Heliomar som blir vår lille Decoy http://www.cheesebuerger.de/images/midi/musik/a030.gif Såå godt og endelig vite det. Vi skal på besøk igjen til helgen:D

http://i56.photobucket.com/albums/g185/E_beth_01/Valpebilder/IMG_4234.jpg

Helene
19-03-2007, 10:12
Mistenkte Copperdream siden han bor i Tromsø, men har egentlig ikke peil før jeg har pratet med eieren.
Han er nok ikke fra Copperdream, nei. Men sier Marit han virker bra, ville jeg sjekka han ut nærmere! Det er fortsatt masse hund å prege i en to år gammel toller!

Mail fra oppdretter og det er Highland fling av Heliomar som blir vår lille Decoy http://www.cheesebuerger.de/images/midi/musik/a030.gif Såå godt og endelig vite det. Vi skal på besøk igjen til helgen:D

Gratulerer! :D Da blei det som dere håpa, da! Vakker vofs. <3

Belial
19-03-2007, 16:05
Gratulerer! :D Da blei det som dere håpa, da! Vakker vofs. <3

Ja sant han er :D Sukk gleder meg så! Idag er valpisene 6 uker gamle og jeg kan nesten ikke vente til helgen med å treffe dem igjen.

Men altså, jeg har enda ikke funnet en nettbutikk som har de dummiene jeg vil ha:( Sånne grønne, eventuelt lyse. Jeg vil ikke ha oransje eller gule eller andre ekle farger. Og heller ikke i diverse merkelige former. Jeg er kanskje litt vanskelig? :D

Cuba
19-03-2007, 16:44
Er egentlig ikke kvalifisert til være med i denne tråden, men jammen har jeg lyst :D

Ååå, de valpebildene burde ikke vært lov å legge ut en gang.

Helene
19-03-2007, 17:02
Åh, herregud jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan skal jeg klare å vente i 2-3 uker før jeg får vite om jeg i det hele tatt får valp? :eek:
Du skal jo bare vente 2 uker på å få han hjem! Du aner ikke hvor misunnelig jeg er på deg. :D

Gjør ventetiden lettere for meg - legg ut bilder vi kan kose oss med så snart du får noen!

Belial
19-03-2007, 17:23
Misunnelsen er ikke gjensidig for å si det sånn:cool: Den aller verste ventingen var om det kom nok valper for min del. Var sikker på at det kom bare tisper hehe. Er så godt at det bare er 13 dager igjen før vi kan hente han, men samtidig er det en forferdelig tid:p

Bilder legges ut så fort jeg får flere. Om oppdretter ikke legger ut iløpet av uken så gjør jeg det etter valpebesøket i helgen:D

Helene
19-03-2007, 17:24
Hehe, ja tror ikke det kan bli verre enn nå. Er så mange interesserte, og jeg er sikker på det bare blir hanner. :eek:

Gleder meg til bilder. :D

Lurifaks
19-03-2007, 17:29
Burde jeg ringe han med hunden? Jeg krangler så med meg selv. Kanskje jeg burde vente... Jeg får jo ikke det Aussiekullet ut av hodet heller. Og det kommer jo ikke før til sommeren. Og har jeg fått en Toller i hus da, så kan det ikke bli noen Aussie.. Men kanskje Toller passer meg bedre enn en Aussie.. Har det litt på følelsen.. Men en Aussie er jo drømmen.. Men Toller er en god nr. 2!!!

Jeg har lyst til å skyte meg og grave meg ned.

Helene
19-03-2007, 17:31
Ring og hør med eier om hvordan han er. Høres han fin ut, avtaler dere et møte, så tar du det etter det. Er han flott og dere passer sammen, er vel ingen ting bedre enn det? En aussie kan du alltids få seinere. Jo mer erfaring, dess bedre før du får deg aussien vettu ;)

Belial
19-03-2007, 17:33
Syns du skal ringe for å høre mer om tolleren jeg:) Så er det kanskje lettere (eventuelt ikke :p) å bestemme seg etterpå. Det kan jo hende han ikke høres ut til å passe deg i det hele tatt, eller han kan høres "perfekt" ut.

Og av de to rasene så må jeg si at toller er best (objektivitet er ikke min styrke vil noen kanskje si:p)

Belial
20-03-2007, 00:06
Fortsetter å spamme dere med prat jeg:o Nå har vi (jeg har plukket ut varer og samboeren har betalt *flirer*) bestilt noen småting fra nettbutikken som Ansie tipset om i dummytråden min, og som Beatrix tipset om på msn. Bestilt en dummy, en stor vannskål, en sele til Buster, og en sporline Buster og Decoy kan dele. Sukk da er det ikke mer igjen å gjøre. Nå er det satt kjøpeforbud fram til valpen skal ha sele og nytt halsbånd. Om vi klarer å holde det er vel en annen sak:o Mamma har også sagt hun skal kjøpe noe til det nye barnebarnet sitt:D Nå har hun 6 barnebarn, og alle har 4 føtter hehe.

Acapella
20-03-2007, 10:54
Nye bilder av valpene! :D de har vokst veldig bare på noen dager! Herlig å vite at en av de blir miin!! :p

Acapella
20-03-2007, 17:59
Hoho, har handlet hunde-stæsj på nettet idag! :) nå har vi absolutt alt vi trenger til voffen kommer i hus..! :)
Kjøpte 19 ting, mange leker, refleksvest, dekken, børster matskåler og eeenda et bånd osv og betalte 800 kr! (inkludert frakt fra danmark!)

Kjempe fornøyd, og dette synes jeg var fornuftig! :D :p

Puus
20-03-2007, 18:00
Nye bilder av valpene! de har vokst veldig bare på noen dager! Herlig å vite at en av de blir miin!!

:D :D :D Så søte!

Helene
20-03-2007, 18:07
Hoho, har handlet hunde-stæsj på nettet idag! :) nå har vi absolutt alt vi trenger til voffen kommer i hus..! :)
Kjøpte 19 ting, mange leker, refleksvest, dekken, børster matskåler og eeenda et bånd osv og betalte 800 kr! (inkludert frakt fra danmark!)

Kjempe fornøyd, og dette synes jeg var fornuftig! :D
Link, takk :D

meike
20-03-2007, 18:10
Åh, jeg vil også shoppe! Men det er kanskje litt ille å begynne med det allerede nå...
To og en halv uke til vi vet om tispa er drektig.

Hunden blir jo akkurat samme størrelse som Eike så jeg trenger vel ikke akkurat kjøpe så mye nytt...
Litt valpeutstyr trenger jeg forresten...
*surfe hunde-nettbutikker* :D

Acapella
20-03-2007, 18:10
Link, takk :D

hehe! :D http://www.avifauna.dk/
Kommer toll i tillegg om man handler over 200 kr, men har handlet der før og om man ber de merke pakken me gave eller gift slipper man å betale toll og de gjør det gjerne! ;) Har jo ingenting å si for dem! :p

Acapella
20-03-2007, 18:12
Åh, jeg vil også shoppe! Men det er kanskje litt ille å begynne med det allerede nå...
To og en halv uke til vi vet om tispa er drektig.

Hoho, da var jeg godt igang allerede! hehe, har en følelse av at denne hunden får alt for mye utstyr..! :o *sukk*

meike
20-03-2007, 18:16
Hoho, da var jeg godt igang allerede! hehe, har en følelse av at denne hunden får alt for mye utstyr..! :o *sukk*

Det var jo godt å høre, da shopper jeg med god samvittighet!
Og henviser mannen min til Acapella hvis han lurer på kontobevegelsene mine... :p

Acapella
20-03-2007, 18:18
Og henviser mannen min til Acapella hvis han lurer på kontobevegelsene mine... :p

Hahaha, di lure! :) Jeg skal sette meg ned og forklare han godt og nøye at dette er en nødvendighet, og at valpe-saker er svært fornuftig å rote vekk penger på! :o :p

meike
20-03-2007, 18:23
Hahaha, di lure! :) Jeg skal sette meg ned og forklare han godt og nøye at dette er en nødvendighet, og at valpe-saker er svært fornuftig å rote vekk penger på! :o :p

:D
Selvfølgelig handler vi kun det aller nødvendigste...

Lurifaks
20-03-2007, 18:45
Oi, den siden var litt for lur for å ikke bestille ifra! :O

Hvordan er leveringstiden tro?

Acapella
20-03-2007, 18:47
Hvordan er leveringstiden tro?

Jeg har bestilt derfra ettpar ganger før og har fått varene på ca ei uke begge gangene! :)

Lurifaks
20-03-2007, 18:52
Da slår jeg til nå da, selv om pengene ikke er på konto før om ei ukes tid! Lol! :D Fleecetrøye til 55kr har de også! PERFEKT! Og maaasse latexleker, Emma's yndlingsleker. :D

meike
20-03-2007, 19:00
http://www.avifauna.dk/

Oi, den siden var litt for lur for å ikke bestille ifra!

Mye billig, men for ei elendig rotete side... :o

Acapella
20-03-2007, 19:00
Da slår jeg til nå da, selv om pengene ikke er på konto før om ei ukes tid! Lol! :D Fleecetrøye til 55kr har de også! PERFEKT! Og maaasse latexleker, Emma's yndlingsleker. :D

Jeg også kjøpte masse latex leker, og den genseren i fleece, samt regndress og refleksdekken.. :) Herlig med billige butikker gitt!

Lurifaks
20-03-2007, 19:29
Går det ann å få giro med pakken? noen som veit?

De har TYGGESKO! Det er en genial oppfinnelse. :) De har ikke hat tyggesko på dyrebutikken på lenge. :(

Lurifaks
20-03-2007, 19:30
Hvordan str. bestilte du i den fleecesaken? Er usikker på om jeg burde bestille 25cm eller 30cm... Hmm.. Ikke har jeg målebånd heller.

EDIT: ok.. "betaling med check" - hva betyr det? Dansk er et forfeeeerdelig språk! *spy rosa*

Acapella
20-03-2007, 19:34
Hvordan str. bestilte du i den fleecesaken? Er usikker på om jeg burde bestille 25cm eller 30cm... Hmm.. Ikke har jeg målebånd heller.

Anngående giro, så kan du sende de en mail å spørre? De er veldig hyggelige å greie!
Og, jepp, helt forferdelig rotete side meike! ;)

Jeg bestilte fleecen i str 25.. aner jo ikke om den passer, men bare å håpe!! :cool:

Puus
20-03-2007, 19:36
Slutt med denne valpepratingen, jeg blir sprøøø. :o

Helene
20-03-2007, 19:38
Synd for deg. :D

Puus
20-03-2007, 19:41
:mad: Du er slem i dag altså :P

Acapella
20-03-2007, 19:42

Vil du kanskje se valpe bilder ogsåå?? :p

Helene
20-03-2007, 19:43
:mad: Du er slem i dag altså :P
Haha, unnskyld. Altfor lenge siden jeg fikk min dose Pusa og Archie, vøtt. Blir gretten av sånt :p

Puus
20-03-2007, 19:46
:eek: Iik!

Mitt eneste forsvar! :o
http://i20.photobucket.com/albums/b207/Mariannr/Molde059-1.jpg

Helene: Du er..ehh.. unnskyldt :D

Lurifaks
20-03-2007, 20:08
Mussmuss :D

Jeg bestilte og i 25cm til slutt, Emma er så småvokst. Håper på det beste. Sendte dem mail og lurte på giro-saken. Ooooh gleder meg til pakke i posten. Jeg er jo unnskyldt siden Emma enda er valp, sånn bokstavelig talt. ;p Men hun nærmer seg voksenhet med stormskritt. Små hunder blir voksne alt for fort !!!

Blir aldri å bestille hundegodis fra andre plasser enn der iaffal, hvis noe av det jeg bestilte nå faller i smak.. Dæven så billig.. Og de har hundesjokolade i massevis! Og leker!!! Skulle velge ut noen få leker siden Emma kan svømme i alle lekene hun har fra førav, men det ble jo fort 2-4 stk.. :rolleyes: Tralalala. Men som jeg bruker å si til typen: "hva skulle vi gjort hvis hun IKKE hadde hatt alle lekene sine?" :eek:

http://img.photobucket.com/albums/v352/Lofotpi89/tittitt013-1.jpg

Acapella
20-03-2007, 20:21
haha, der er jeg heldig, var typen som insisterte på at vi skulle kjøpe masse leker!! :p

Men når valpen kommer i hus blir han vel strengere med shoppingen.. :rolleyes:

Får håpe fleecen passer henne! ;)

Belial
25-03-2007, 11:05
http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/froehlich/a040.gif Idag skal vi på valpebesøk! Kjører om ca 25 minutter:D Og nå er det bare 7 dager igjen gitt...

Acapella
25-03-2007, 12:03
http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/froehlich/a040.gif Idag skal vi på valpebesøk! Kjører om ca 25 minutter:D Og nå er det bare 7 dager igjen gitt...

:eek: 7 dager er jo ingenting!! :D
Kos deg med valpene!! du er heldig, får ikke besøkt valpene før vi får hunden jeg.. Siden oppdretteren bor 6-7 timer unna..

Belial
25-03-2007, 14:51
Sukk jeg er i valperus <3 . Vi klarte å fylle opp to minnekort med bare valpebilder:o Skal legge ut noen senere kanskje.

Jollie
25-03-2007, 15:06
Sukk jeg er i valperus <3 . Vi klarte å fylle opp to minnekort med bare valpebilder:o Skal legge ut noen senere kanskje.
Ååå, jeg gleder meg til å se!!:D

Belial
25-03-2007, 15:09
Bajs ene minnekortet er ødelagt tydeligvis, så der forsvant det en haug med bilder. Jaja har da 250 bilder på det andre, men fryktelig irriterende å miste bildene. Tror det var det minnekortet alle bildene av valpene med fuglevinge var:(

Jollie
25-03-2007, 15:18
Bajs ene minnekortet er ødelagt tydeligvis, så der forsvant det en haug med bilder. Jaja har da 250 bilder på det andre, men fryktelig irriterende å miste bildene. Tror det var det minnekortet alle bildene av valpene med fuglevinge var:(
Fuglevinge?:confused:
Men skynd deg å legge ut, har lyst å se valp:D

Belial
25-03-2007, 15:28
Fuglevinge?:confused:
Men skynd deg å legge ut, har lyst å se valp

Ja, det er jo jakthunder så de trener på å bære vinge og sånt;) Vår var forresten flinkest til det:D

Legger ut en liten smakebit. Orker ikke laste opp resten før etter jeg har spist og sånt (hvis jeg får tid, reiser til Brønnøysund igjen idag)

Vår lille Decoy:

http://i56.photobucket.com/albums/g185/E_beth_01/IMG_4446.jpg

Jollie
25-03-2007, 15:30
Ååå, så søt:)
*smelte*