PDA

Se full versjon : ei som har 397 katter

lissi
01-08-2007, 11:44
jeg vet ikke om dere så på tv-2 nyhetene? Der var ei i dyrebeskyttelsen fra stavanger på tv. Hun hadde 397 katter og siden hun jobber i dyrebeskyttelsen så var det ingen som gjorde noe med at hun hadde så mange katter.:eek: Jeg synes det er vilt. Ikke bare er hun medlem, men hun er lederen der. I rogaland dyrebeskyttelse.

Looney
01-08-2007, 11:55
Var ikke det slike som skulle omplasseres og tilhørte db da?

Ser ikke hvordan man kan klare å kose med, og sjekke alle kattene hver dag! Jeg synes det er mer enn nok med 4, og jeg har ikke eneansvaret engang!
De må børstes, sjekke at fordøyelse og alt er i orden, sjekke for utøy, ha nok kos osv. Hver dag. Og for ikke å snakke om doen!

Har nå hovedansvaret for 3, mulig det blir til 2 siden theodor har lagt sin elsk på mine foreldre og de på ham. Og Ludvig gikk jo fra dem til meg... Katten velger sine mennesker, ikke omvendt ;) Vi bor uansett i samme hus så er ikke noe problem der. Alle anser alle kattene som "sine" uansett.

Poenget var iallefall at det er vanskelig med 4 selv om vi er flere på dem. Det går jo bort tid når vi er på jobb etc. Selv slik som det er nå da det bare er en og annen dag da folk ikke er hjemme hele dagen! ( har nesten aldri fri samtidig)

meike
01-08-2007, 12:00
Denne dama er jo en kjendis pga av alt arbeidet hun gjør for dyrebeskyttelsen.
Det er jo ikke det at hun så fryktelig gjerne vil ha 400 katter i heimen, men hun er jo dyrebeskyttelsen i rogaland (i folks øyne), og katter blir dumpet i hagen hennes fordi alle vet at hun tar seg av de.
Hva annet skal en stakkar dyreelsker gjøre da, enn å ta de inn og hjelpe de..?

mara
01-08-2007, 12:06
Vel, dette MÅ jo gå hardt utover kattenes livvskvalitet?!
Hører mer og mer rart fra "kattedamene" i DB.. Blir snart skeptisk til hele organisasjonen :-/

Mac dyregod
01-08-2007, 12:13
Jeg skjønner hvorfor hun gjør det. Sitter selv med en katt jeg egentlig ikke skulle ha fordi hun bare skulle avlivves gr. eiers bo forhold! På samme måten har jeg tatt inn kaniner, marsvin, rotter, hamster, fugler, degus, chinchilla... Men ikke i de mengdene og så og si alle er omplassert! Flere ble nesten fastboende fordi jeg knyttet meg så inn i hampen til dem!:o
Katten ble jeg glad i fra 1. time, men hun er ikke vant å være inne katt, så tror ikke dette er det ideelle for henne (12 etg oppi luften i en høyblokk!)
men tilbake til saken; Selv som dyreelsker så kan det bli alt for mye! Som sagt over, de skal ha daglig sjekk, daglig fòring (med så mange, hvordan vet hun at alle spiser, at alle er friske?)
Det blir kanskje litt misforstått dyrekjærlighet å ha så mange?

lissi
01-08-2007, 13:33
Denne dama er jo en kjendis pga av alt arbeidet hun gjør for dyrebeskyttelsen.
Det er jo ikke det at hun så fryktelig gjerne vil ha 400 katter i heimen, men hun er jo dyrebeskyttelsen i rogaland (i folks øyne), og katter blir dumpet i hagen hennes fordi alle vet at hun tar seg av de.
Hva annet skal en stakkar dyreelsker gjøre da, enn å ta de inn og hjelpe de..?

Jeg vet jo at det ikke er fordi hun vil ha 400 katter. Jeg har ringt henne mang en gang før, agående andre dyr. Da kan hun ikke gjør noe, men er det katter da kan hun gjøre masse. Jeg trodde at når en var i dyrebeskyttelsen skulle en beskytte alle dyr, men tydeligvis ikke.
Hva en stakkar katte elsker gjøre? Det er jo andre folk som arbeider i dyrebskyttelsen?
Det er jo ikke bare hun som jobber der.

lissi
01-08-2007, 13:35
Hører mer og mer rart fra "kattedamene" i DB.. Blir snart skeptisk til hele organisasjonen :-/

ja akkurat "kattedamene"

Looney
01-08-2007, 13:49
Hva en stakkar katte elsker gjøre? Det er jo andre folk som arbeider i dyrebskyttelsen?
Det er jo ikke bare hun som jobber der.

De skal vel egentlig ta alle dyr, men er vel begrenset kapasitet. Og å plassere en hund eller fugl blant 400 katter er vel å be om bråk...

Problemet er nok det at de som jobber i db allerede har fyllt opp husene sine med det de kan, da jeg jobbet i db bergen var det stort sett alle som hadde katter i fosterhjem. Ikke alle har tid, eller plass til å ha mer enn 1-2 katter i fosterhjem, de har egne dyr og familie å ta vare på også. Mange har andre dyr også, hunder, smådyr.

Looney
01-08-2007, 13:51

Ja jeg også er skeptisk til 400 katter. I tillegg tenker jeg at det må være vanvittig lett å spre sykdommer som fiv, fip, kattepest, influensa o.l. For ikke snakke om øremidd.

Spinderella
01-08-2007, 13:56
Har selv vært i kattehuset til Kari og hjulpet til med daglig stell av dyrene.
Ja det er sykt mange katter, men what to do når folk hele tiden dumper katter på døren hennes?
De får godt med stell der iallefall, det rengjøres minst to ganger til dagen, de får skikkelig mat osv. De fleste kattene virket ganske så happy og tilfreds syntes jeg.

Hun hadde også andre dyr inne som folk hadde dumpet, bare så det er sagt!
Men katter er vel de dyrene folk har lettest for å kvitte seg med, og de fleste gidder heller ikke å kastrere så derfor fødes det kattekull i hytt og pine som ingen vil ha.

Spinderella
01-08-2007, 13:58
Ja jeg også er skeptisk til 400 katter. I tillegg tenker jeg at det må være vanvittig lett å spre sykdommer som fiv, fip, kattepest, influensa o.l. For ikke snakke om øremidd.

Nye katter som kommer inn blir satt i karantene, får dyrlegesjekk, vaksiner osv.

dimmu91
01-08-2007, 14:21
Jeg skjønner ikke at det er mulig å ha så mange katter, reint fysisk. Tenk så mye mat som går med, kattesand, plass til alle. Hva med temming? Kos? Omsorg? Sjukdommer? Å ha ansvar for 400 katter, passer bare ikke inn i huet mitt. Det er bare ikke en rektig kobling av noe slag.

lissi
01-08-2007, 14:23
De skal vel egentlig ta alle dyr, men er vel begrenset kapasitet. Og å plassere en hund eller fugl blant 400 katter er vel å be om bråk...

Problemet er nok det at de som jobber i db allerede har fyllt opp husene sine med det de kan, da jeg jobbet i db bergen var det stort sett alle som hadde katter i fosterhjem. Ikke alle har tid, eller plass til å ha mer enn 1-2 katter i fosterhjem, de har egne dyr og familie å ta vare på også. Mange har andre dyr også, hunder, smådyr.

det var før hun hadde 400 katter, det er en del år siden dette her. Så de hadde sikkert kapisitet, men de gjorde det ikke likevel.

Acapella
01-08-2007, 14:44
Hahaha, hadde aldri skjedd at jeg hadde hatt 400 katter!
Skjønner hun gjør det for å være snill, men hallo..!

For det første, hun må ha et himmla stort hus?
For det andre, alle kattene skal jo ha mat, kattesand osv
For det tredje må de ha endel vetrinær utgifter?
Og HVORDAN i alle dager har hun tid til å kose med de, prate med de, skjekke de for flott og annet?

Synes synn i henne også da, kan umulig være lett at alle kommer å dumper katter (og andre dyr) i hagen/på døren hennes! Jeg hadde sikkert tatt til meg mange dyr selv jeg, om de ble dumpet i hagen min!

Spinderella
01-08-2007, 14:45
Jeg har alltid fått hjelp hos dyrebeskyttelsen når det har vært behov for det.
Dyrebeskyttelsen kan ikke alltid hjelpe heller. De har bla ikke myndighet til å hente dyr, det er det mattilsynet som må gjøre.

lissi
01-08-2007, 14:49
Dyrebeskyttelsen kan ikke alltid hjelpe heller. De har bla ikke myndighet til å hente dyr, det er det mattilsynet som må gjøre.

dette her var for 11 år siden, da tror jeg ikke dyrebeskyttelsen var en del av mattilsynet, eller er jeg helt på jordet? i vertfall ble klagen send for 11 år siden og da sa de at det ikke var en dyrevernssak, selv om det helt klart var det.
Det var snakk om en syltynn hest, og de ville ikke gjøre noe med det.

Spinderella
01-08-2007, 15:05
dette her var for 11 år siden, da tror jeg ikke dyrebeskyttelsen var en del av mattilsynet, eller er jeg helt på jordet? i vertfall ble klagen send for 11 år siden og da sa de at det ikke var en dyrevernssak, selv om det helt klart var det.
Det var snakk om en syltynn hest, og de ville ikke gjøre noe med det.

Dyrebeskyttelsen er ikke en del av mattilsynet nå heller.....
Dyrevernsnemda er underlagt mattilsynet, hvis jeg ikke husker helt feil.

Syntes fortsatt det er merkelig at du ikke fikk hjelp hvis denne hesten var et klart tilfelle av dyremisshandling.

For 8 år siden ringte jeg dyrebeskyttelsen ang en hund som ble misshandlet/vannskjøttet. De kunne ikke bidra med noe i forhold til den situasjonen, da de ikke hadde myndighet til å gjøre noe, men de gav meg nr til dyrevernet som fulgte opp saken.

Så selv om dyrebeskyttelsen ikke alltid kan bidra i særskilte tilfeller, så er min erfaring at de vet hvor en skal henvende seg for den nødvendige hjelpen.

Dixipus
01-08-2007, 16:52
Jeg sitter selv i styret for en av lokalavdelingene i dyrebeskyttelsen. Det dere må fortstå er at dyrebeskyttelsen Norge har det som "motto" at de ikke avliver friske dyr.(mange som kunne ønske at det ble endret) Så tro meg, de fleste som har så mange dyr skjønner sikkert at det er for mange. Men når man ikke har lov til å avlive de så er det ikke så lett. Man har da valget mellom å la de gå ute å lide eller å ta de til seg.

bumfuzzle
01-08-2007, 16:59
De må børstes, sjekke at fordøyelse og alt er i orden, sjekke for utøy, ha nok kos osv. Hver dag. Og for ikke å snakke om doen!

det var da voldsomt.. sjekke fordøyelse og utøy hver eneste dag?? jeg tar doen annenhver dag og da ser jeg hvordan det står til med forøyelsen også, og jeg har aldri sjekket for utøy, det hadde jeg merket uten å måtte sjekke, og det vet jeg fordi de har hatt lus og flått før..

jeg har eneansvar for doen og foring, men kosen deler jeg med samboeren. jeg synes ikke det er så mye, men så trenger ikke våre katter å børstes heller da.. noensinne:)

lissi
01-08-2007, 17:06
Jeg sitter selv i styret for en av lokalavdelingene i dyrebeskyttelsen. Det dere må fortstå er at dyrebeskyttelsen Norge har det som "motto" at de ikke avliver friske dyr.(mange som kunne ønske at det ble endret) Så tro meg, de fleste som har så mange dyr skjønner sikkert at det er for mange. Men når man ikke har lov til å avlive de så er det ikke så lett. Man har da valget mellom å la de gå ute å lide eller å ta de til seg.

ja jeg forstår at det er vanskelig for dyrebeskyttelsen. Det spørs også på hvor stor plass en har.
Der finnes jo flere en bare en person som er i dyrebeskyttelsen i hver kommune, hva med å fordele katten rundt?
Dessuten kommer det jo ann på hvor personen bor hen også da.
Jeg håper virkelig at hun finner hjem til de etter hvert.

bumfuzzle
01-08-2007, 17:07

før jeg tok til meg thomas ble han vankjøttet av eieren, som var en nabo av meg. han slapp han aldri inn og ga han mat en gang om dagen (påstod han ihvertfall). jeg ville ikke ta han til meg fordi jeg syntes jeg hadde nok med julie. så jeg ringte dyrebeskyttelsen og spurte om det var noe de kunne gjøre.

de ringte naboen og spurte han om han vankjøttet katten sin, og var fornøyd med svaret han ga om at det gjorde han ikke, og i tillegg oppga de navnet mitt fordi han lurte på hvem som hadde ringt dem. han ble selvfølgelig dritsur på meg og skjelte meg ut og sa noe sånt som at 'jeg mater katten hver eneste dag!' som om det var en prestasjon i seg selv.

det endte med at jeg tok til meg thomas, og naboen visste at jeg gjorde det, for han så han i vinduet mitt med jevne mellomrom i omtrent ett år, uten at han gadd å si noe til meg om det. viser hvor mye han brydde seg... og da jeg flyttet hit til australia, tok jeg med meg thomas også, uten å si noe til han.

jeg er seff overlykkelig over å ha fått en herlig pus som thomas, men jeg kan ikke si jeg har noe særlig tillit til dyrebeskyttelsen etter den hendelsen. greit nok at de ikke hadde mulighet til å gjøre noe, men å ringe og spørre om noen vankjøtter et dyr ??!?!?! også i tillegg oppgi hvem som har tipset dem.. ikke profesjonelt.

Mac dyregod
01-08-2007, 20:03
Man har da valget mellom å la de gå ute å lide eller å ta de til seg.Så om man har inne en katt veldig lenge, ingen vil ha den og la oss si den ikke takler å være inne, den bare vil ut og blir stresset av hele situasjonen, så skal han sitte hos DB? Det er jo ikke riktig det heller!
Men jeg skjønner at DB og kattens vern og sånn har fullstendig fullt opp og mer til for folk har en lei tendens å gi f*** i dyrene sine...:mad:

lissi
01-08-2007, 20:28
det er ikke alle katter som liker å være i en så stoor flokk. Noen katter liker å være alene katter. Da blir det mye stress for de å være i en flokk på 397 dyr.
Det er ikke alle katter som trives i store flokker.

Mac dyregod
01-08-2007, 20:52
det er ikke alle katter som liker å være i en så stoor flokk. Noen katter liker å være alene katter. Da blir det mye stress for de å være i en flokk på 397 dyr.
Det er ikke alle katter som trives i store flokker.Det er sant.. Håper pusen jeg "reddet" liker seg som alene pus, for jeg har falt fullstendig for henne! Hun er så rolig og grei, bare hun får selskap! (Oj, nå ble det litt OT her:o)

Dixipus
01-08-2007, 21:50
ja jeg forstår at det er vanskelig for dyrebeskyttelsen. Det spørs også på hvor stor plass en har.
Der finnes jo flere en bare en person som er i dyrebeskyttelsen i hver kommune, hva med å fordele katten rundt?
Dessuten kommer det jo ann på hvor personen bor hen også da.
Jeg håper virkelig at hun finner hjem til de etter hvert.

For det første så er det ikke en dyrebeskyttelse i hver kommune(selv om det kanskje hadde trengs).
I styret så sitter det kanskje 4-8 pers. De fleste har jobber og familie ved siden av. Noen bor kanskje i leilghet eller steder de ikke kan ha dyr engang. Jeg ble ikke med i styret fordi jeg ville ha huset fullt av katter. Det tror jeg ikke noen andre vil heller. Staten gir oss ingenting, så de fleste lokalorg. har ingen ordentlige mottak for katter. Hadde flere meldt seg som fosterhjem så hadde ting vært bedre.
Jeg har hatt inne masse kattunger,men er nå nødt til å sette stopp. Vi får egentlig ikke lov til å ha dyr i leiligheten her engang, også har vi 3 egne katter fra før.Men jeg får ukentlig spørsmål om jeg kan ta inn en katt eller to fordet.
Jeg kan godt forstå at det er skepsis rundt dyrebeskyttelsen,men ikke kom med påstander eller beskyldninger før dere vet hvordan ting egentlig er. Det er en ganske utakknemmlig jobb å være i dyrebeskyttelsen.:(

Dixipus
01-08-2007, 21:56
Så om man har inne en katt veldig lenge, ingen vil ha den og la oss si den ikke takler å være inne, den bare vil ut og blir stresset av hele situasjonen, så skal han sitte hos DB? Det er jo ikke riktig det heller!
Men jeg skjønner at DB og kattens vern og sånn har fullstendig fullt opp og mer til for folk har en lei tendens å gi f*** i dyrene sine...:mad:

Stort sett så er de kattene som har gått ute lenge bare glade for å være inne. Selvfølgelig finnes det sikkert de som ikke klarer det også og jeg er enig i at det da nesten er dyreplageri å sperre den inne. Men som regel finner man løsninger for sånne. Kanskje blir de kastrerte og vaksinerte og satt i en katteflokk som har matstasjoner ute,eller så kanskje de blir sluppet ut der de ble fanget inn også får man en privatperson til å mate den(på db's regning)
Jeg er litt imot det der med katteflokker ute og slikt og syns i grunn at de kattene som ikke er omplasserbare bør avlives. Det er ikke noe liv for en katt å bare gå ute uten noe ordentlig ly eller omsorg.

lissi
01-08-2007, 22:28
For det første så er det ikke en dyrebeskyttelse i hver kommune(selv om det kanskje hadde trengs).
I styret så sitter det kanskje 4-8 pers. De fleste har jobber og familie ved siden av. Noen bor kanskje i leilghet eller steder de ikke kan ha dyr engang. Jeg ble ikke med i styret fordi jeg ville ha huset fullt av katter. Det tror jeg ikke noen andre vil heller. Staten gir oss ingenting, så de fleste lokalorg. har ingen ordentlige mottak for katter. Hadde flere meldt seg som fosterhjem så hadde ting vært bedre.
Jeg har hatt inne masse kattunger,men er nå nødt til å sette stopp. Vi får egentlig ikke lov til å ha dyr i leiligheten her engang, også har vi 3 egne katter fra før.Men jeg får ukentlig spørsmål om jeg kan ta inn en katt eller to fordet.
Jeg kan godt forstå at det er skepsis rundt dyrebeskyttelsen,men ikke kom med påstander eller beskyldninger før dere vet hvordan ting egentlig er. Det er en ganske utakknemmlig jobb å være i dyrebeskyttelsen.:(

jeg kom ikke med beskyldninger, jeg kom med et forslag om å fordele kattene da. Det er to forskjellige ting

Spinderella
01-08-2007, 22:36
jeg kom ikke med beskyldninger, jeg kom med et forslag om å fordele kattene da. Det er to forskjellige ting

Vel etter det jeg har fått med meg etter å ha jobbet i kattehuset er at kattene er fordelt på to hus, pluss at det bor mange små puser i forskjellige forsterhjem rundt om i rogaland.

Mac dyregod
01-08-2007, 23:55
Jeg er litt imot det der med katteflokker ute og slikt og syns i grunn at de kattene som ikke er omplasserbare bør avlives. Det er ikke noe liv for en katt å bare gå ute uten noe ordentlig ly eller omsorg.Enig med den! Da blir de streifere uansett.. er jo litt det vi prøver å unngå

Looney
02-08-2007, 00:43
Nye katter som kommer inn blir satt i karantene, får dyrlegesjekk, vaksiner osv.

De sier så, men da vi fikk Luna og Ludvig hadde begge øremidd, Luna hadde ørebetennelse ( kraftig!) og Ludvig hadde en brukket hale som de ikke hadde oppdaget. Kan ikke ha vært store undersøkelsen for ikke å oppdage alt det der! Kjenner også ei som fikk en katt fra db som viste seg at han hadde katteaids. Man begynner å lure dessverre.

det var da voldsomt.. sjekke fordøyelse og utøy hver eneste dag?? jeg tar doen annenhver dag og da ser jeg hvordan det står til med forøyelsen også, og jeg har aldri sjekket for utøy, det hadde jeg merket uten å måtte sjekke, og det vet jeg fordi de har hatt lus og flått før..

jeg har eneansvar for doen og foring, men kosen deler jeg med samboeren. jeg synes ikke det er så mye, men så trenger ikke våre katter å børstes heller da.. noensinne:)

Ja det er endel å gjøre. ene har hatt problemer med fordøyelsen, og alle går på do inne så de må tas to ganger daglig. Ser heller ikke på dem om de har flått, det må "oppdages":)
Heldig du som slipper børstingen, ikke alltid det er like morsomt. Luna er grei men de andre er ikke like lette... Og Luna MÅ ha børsting, ellers blir det store floker. Kosen er jo kjekk da, men det tar tid alt som skal gjøres.
Høres kanskje ut som om det er et voldsomt styr som jeg hater, men det er det ikke altså. Det er stort sett bare kjekt, utenom doen:p Det er perioder der jeg gjerne kunne kverket hele gjengen, som da de hadde omgangssyken og spydde og lagde fartsstriper på hvert eneste teppe, gulv og på spisebordet (!) men det skjer heldigvis skjeldent. Det blir gjerne slik at det virker hundre ganger værre enn det er når man har jobbet seinvakt og er trøtt og innstilt på å legge seg, men i stedet må vaske gulver og tepper halve natten.

bumfuzzle
02-08-2007, 03:20
Ja det er endel å gjøre. ene har hatt problemer med fordøyelsen, og alle går på do inne så de må tas to ganger daglig. Ser heller ikke på dem om de har flått, det må "oppdages":)
Heldig du som slipper børstingen, ikke alltid det er like morsomt. Luna er grei men de andre er ikke like lette... Og Luna MÅ ha børsting, ellers blir det store floker. Kosen er jo kjekk da, men det tar tid alt som skal gjøres.
Høres kanskje ut som om det er et voldsomt styr som jeg hater, men det er det ikke altså. Det er stort sett bare kjekt, utenom doen:p Det er perioder der jeg gjerne kunne kverket hele gjengen, som da de hadde omgangssyken og spydde og lagde fartsstriper på hvert eneste teppe, gulv og på spisebordet (!) men det skjer heldigvis skjeldent. Det blir gjerne slik at det virker hundre ganger værre enn det er når man har jobbet seinvakt og er trøtt og innstilt på å legge seg, men i stedet må vaske gulver og tepper halve natten.

uff så kjipt:/ aldri opplevd det heldigvis...

flått oppdaget jeg da jeg koste med dem, men her jeg bor nå finnes det ikke flått og jeg er helt overlykkelig for det, for i norge måtte jeg plukke flått minst en gang om dagen *fysj*

vi har også 4 katter, og har 2 doer, og jeg tar dem annenhver dag. tror ikke jeg hadde taklet å ta doen 2 ganger om dagen:/

Bittaen
02-01-2008, 21:23

fiv, som du nevner er faktisk influensa. Lurt å sjekke før man kommenterer :fnise:

Forøvrig så gjør Kari Mills en strålende fantastisk jobb, som noen og enhver bør lære av! Hvorfor iall verden kan ikke folk lære at en søt kattunge er ikke en passende jule- eller bursdagsgave?

Jeg har 5 barn og ingen av dem har fått dyr i gave men, katter har jeg hatt og har jeg. Men, de har jeg skaffet fordi jeg selv ville det ikke fordi ungene har mast!

Garatantert så koster det penger å ha så pass mange katter i pleie, men dyrebeskyttelsen får gaver i form av penger og mange frivillige hjelper til.

Så nettopp en reportasje på Nrk1 fra Kattehuset i Stavanger og ingen av de 240 kattene led noen nød. De får veterinærhjelp når de måtte trenge det. Alle får vaksine og blir kastrert/sterelisert. Tviler på at det myldrer av sykdom i det huset der.

Solstjernen
02-01-2008, 21:25
Ja, så det på dyrisk jeg og. Det var rent og pent der.

Looney
03-01-2008, 13:32
fiv, som du nevner er faktisk influensa. Lurt å sjekke før man kommenterer :fnise:

I følge disse sidene er fiv (http://www.vet.cornell.edu/fhc/brochures/fiv.html)noe tilsvarende katteaids mens katteinfluensa (http://www.birmanett.no/virussykdommer/katteinfluensa.html) er en luftveisbetennelse som kommer av viruset Rhinotracheitis virale.
Katteinfluensa har forkortelse FHV1 (http://www.birmanett.no/hos_dyrlegen/vaksinetyper.html)

Så kanskje det ikke er jeg som ikke har sjekket godt nok?

Tonen
03-01-2008, 17:01
Da vi fikk katt fra dyrebeskyttelsen i Stavanger forholdt vi oss til en dame. Hun fortalte at de var 3 stykker i hovedsak. Hun selv, Kari Mills og en til. De hadde noen frivillige til å jobbe på kattehuset (ikke huset til Kari Mills) Men det var vanskelig å finne folk til å hjelpe seg i Stavanger.

Så det er litt lettvint å si at kattene burde plasseres rundt. Det er ikke flere plasser å plassere de.
Kari Mills er den i Stavanger som man enten beundrer eller fnyser av.

Tror ikke kattene hos henne lider noen nød. Det vil si, jeg er sikker på at de ikke gjør det. Den dama kan mye om katt, og brenner for dette.

Vet at stavangeravdelingen hjelper andre dyr også, men da de allerede er så nedlesset i katter kan det nok lett bli at de henviser til feks dyrevernsnemda i saker der det dreier seg om hest, hund etc.

Det utrolige er at mange ikke er klar over at dette ikke er et lønnet arbeid. :angry:De ser på det som hennes "plikt" å ta seg av katter de selv er lei av. Da dumper de dem hos henne....

Kitziee
03-01-2008, 19:12
I følge disse sidene er fiv (http://www.vet.cornell.edu/fhc/brochures/fiv.html)noe tilsvarende katteaids mens katteinfluensa (http://www.birmanett.no/virussykdommer/katteinfluensa.html) er en luftveisbetennelse som kommer av viruset Rhinotracheitis virale.
Katteinfluensa har forkortelse FHV1 (http://www.birmanett.no/hos_dyrlegen/vaksinetyper.html)

Det skal stemme ganske så riktig det. :thumbup:

Looney
03-01-2008, 19:39
Det skal stemme ganske så riktig det. :thumbup:

Det var bra, for jeg betalte for testing av alle disse sykdommene på ludvig i sommer.:cool: Før han ble operert.