PDA

Se full versjon : Ny make

Lissa
22-09-2007, 19:47
Kanarihannen min ble enkemann i natt, og nå lurer jeg på om jeg bør skaffe ham en ny make. Er det noen her som har erfaring med ny make til en som har vært sammen med en annen i noen mnd?
Han er gul, det var hun som døde også. Har det noe å si hvilken farge det er på en evt ny hunn?
På dyrebutikken fikk jeg høre at jeg burde anskaffe en ung hunn, fordi han lettere vil godta henne. Noen som vet om det stemmer?
I mellomtiden har jeg kjøpt et speil til ham, håper det skal være med på å hindre at han begynner å sture..

På forhånd takk for svar fra mer erfarne kanaraieiere!

Ansie
22-09-2007, 19:49
Jeg har god erfaring med å sette kanarifugler sammen uten noen spesielle forhåndsregler.:) Fargen spiller nok ingen rolle .

Det eneste jeg har merket som kan være lurt er å ha to separate mat og vannskåler til de er blitt venner.

Lykke til :)

Lissa
28-09-2007, 21:30
Takk for tipset, jeg har bestilt en ny hunn gjennom dyrebutikken her, men det tar nok enda en uke før den kommer:-/
Ser imidlertid ut som han klarer seg ganske greit alene, sturer litt og spiser litt lite synes jeg, men han slipper da en liten trall i ny og ne; )