PDA

Se full versjon : Plassering i huset.

Looney
23-09-2007, 16:10
Det rommet fuglene står i nå har blitt trekkfullt i det siste, vinduet må nok skiftes... Så da må de i såfall flyttes. Vet ikke om flyttingen blir permanent eller ikke *( tenker på stress). har egentlig 3 alternativer.
1) Under trappen, litt gjennomgangstrafikk men ikke det værste. Mindre plass.
2) Et rom som er litt større enn det de har nå, men uten vindu. hvordan vil de tåle det? er det bra for dem? Må jo evt ha egnet lampe og alt da. Positive er større plass, ingen trekk og gjevn temp.
3) bittelitt mindre enn det de har nå, men kan til gjengjeld tilrettelegges som vi vil siden det er en innendørs bod. ( da får de utsikt i stuedelen av hybelleilighetne min) Har vindu men ikke med klart glass.

Hva høres best ut?

kalamari
23-09-2007, 16:28
Fugler klarer seg fint uten vindu, om de har nok annet å holde på med. Enkelte fugler elsker å se ut av vinduet på alt som skjer, men slik jeg har oppfattet ditt fuglehold, så vil de ikke få sjansen til å kjede seg uansett.
Birdlamp/birdlight gir fuglene de solstråler de ikke får i fangenskap, om du skjønner setningen.

Jeg tror jeg ville gått for alternativ tre, det er fordi jeg tenker at dersom de får utsikt til stuedelen, så vil du også kunne se inn til dem, altså for kosens skyld samt litt praktisk i tillegg. Trekken er jo det viktigste, så lenge de slipper unna trekk, så kan de tåle kjølige rom.

Looney
23-09-2007, 19:28
Ja jeg tenker også mest på alternativ 3. Må bygge litt om ( dekke litt ledninger og isolere gulvet) men det skal gå rimelig kjapt.Uansett hvor de står så er det folk inne hos dem rimelig ofte:) Kjede seg skal de ikke få lov til;)