Se full versjon : Hamsterpasser for en uke
Skal passe hamsteren til en nabo fram til fredag.
Siden jeg har rottehund har eieren sagt at jeg ikke trenger å gjøre noe særlig med hamsteren i løpet av denne tiden, kun sørge for mat og vann, men jeg synes det høres så stusselig ut...
Kan jo putte Tia inn på et rom og la hamsteren løpe litt løs...
Men hva trenger egentlig en hamster? Jeg tenker aktivitet, kos, godbiter osv? HELT grønn på dette punktet, så tar gjerne imot små tips :)
Forresten: Tips til noe jeg kan gi i tillegg til maten? Tenker frukt eller noe sånt?
Eieren sier at hamsteren er litt tjukk, han gidder visstnok aldri å løpe i hjulet sitt eller noe.
kalamari
04-11-2007, 19:06
En liten bit eple, gulrot, drue, brokkoli, blomkål, sukkerert, minimais f.eks. En hundekjeks, siden du har hund
En liten bit eple, gulrot, drue, brokkoli, blomkål, sukkerert, minimais f.eks. En hundekjeks, siden du har hund
Åååh, okei, det var jo fine ting, tror jeg har gulrot her. Jeg tror jeg skal la lille Reidar løpe litt etterpå, når han våkner. Stappe Tia i buret på rommet sitt, tar ikke sjansen på at han skal bli Tia-knask...:o
Kan han spise mango eller banan?
kalamari
04-11-2007, 19:34
Det kan han, men det var noe med at fersk banan fort blir klissete om han vil hamstre den. Husker ikke helt, pleier gi min tørket banan.
Nå fikk jeg lyst på mango selv:)
Nå fikk jeg lyst på mango selv:)
Ikke banan da, har bare fersk,
men det er nettopp derfor han kan få mango :) Så det går greit, altså.
Blæ, skikkelig tåpelige spørsmål her, men jeg kan som sagt ingenting om hamster, og så vil jeg at han skal ha ei fin uke selv om han er hos en uviten person.
Acapella
04-11-2007, 20:00
Bare pass på om han ikke har løpeball å springe i, at du passer GODT på han..! Vår klarter bak kjøkkeninnredningen (skjønner ikke hvordan den klarte det) og vi måtte lokke å lure for å få den frem.. :p
Lykke til som hamster vakt!! :D
Bare pass på om han ikke har løpeball å springe i, at du passer GODT på han..! Vår klarter bak kjøkkeninnredningen (skjønner ikke hvordan den klarte det) og vi måtte lokke å lure for å få den frem.. :p
Lykke til som hamster vakt!! :D
Ja, skal ikke la ham løpe på kjøkkenet, heller ikke i stua... får lage til noe i gangen, der kan han ikke gjemme seg noen steder :)
Eieren burde kjøpe en hamsterball! De er geniale! Da får de beveget seg!
Tørket banan er knask, druer, epler, gulerot! Osv! Min elsker epler, sikkert fordi det er søt!:)
Går den løs ville jeg vært forsiktig, de kommer seg inn de merkeligste steder! Dessuten er de ville klaterere!!
Eieren burde kjøpe en hamsterball! De er geniale! Da får de beveget seg!
Tørket banan er knask, druer, epler, gulerot! Osv! Min elsker epler, sikkert fordi det er søt!:)
Går den løs ville jeg vært forsiktig, de kommer seg inn de merkeligste steder! Dessuten er de ville klaterere!!
Hamsterballen er ødelagt, så den er det ikke mye håp i... Om jeg har ham løs i gangen er det faktisk ingen steder han kan lure seg bort. Han har bare vært i huset sitt i dag, snuste litt på meg for en stund siden, men gikk inn igjen. Jeg orker ikke vekke ham da.
Reidar er søt, selv om jeg ikke vil ha hamster selv :)
Takk for godbittips!
Reidar ville ikke ha mango. Han synes sikkert det er litt rart å være på denne rare plassen, så jeg orker ikke presse ham eller noe. Vi tar det i Reidars tempo ;) (det er et så fjernt navn på en så liten krabat, jeg må bare smile av det)
Edit: Jeg ser nå at jeg har glemt å skrive dette før, men:
Det er kanskje stressende for ham å være på en ny plass, med en relativt ukjent person? Kanskje ikke så lurt å ha ham ut av buret?
Først, for litt tips og råd, sjekk linken i signaturen min ;)
Hamstere er generelt lettstressa dyr, og de er ikke spesielt flinke til å takle forandringer i miljøet. Det finnes jo alltid unntak, noen elsker å flytte rundt, men som hovedregel så sier vi at man skal la hamsteren være i frem de første i hvertfall 2 dagene på et nytt sted med nye folk. Så jeg ville latt Reidar (kult navn på en hamster:p) få en dag eller to på seg, så kan du ta han ut. Prat med han så lenge, og gi han godbiter fra hånda. På den måten blir han vant til stemmen din og lukten din. Han vil snart skjønne at du er trygg og snill, og når du så lar han løpe litt på gulvet, så kjenner han igjen lukten av deg, og vil føle seg trygg.
Venta på svar fra deg ;)
Kikket på linken din i går allerede, men det var etter at jeg startet tråden, heh. Reidar har et tøft navn ja, haha, han er søt da. Har pratet en del med ham når han er våken, og han kommer gjerne til kanten av buret for å snuse på meg :)
Da ser jeg det hele bare litt an, da!
Katie Berenson
23-11-2007, 02:36
har Hamsterball eg også, og min Hamster klattrer frivillig oppi om eg tilbyr han den hamsterballen, etterpå syns han det er gøy og fly bortover, og skremme katt og hund syns han er morro og allt må undersøkes hehe.
Om du har noen godbiter kan du gjøre det ekstra spennende ved og tre frukt og grønntet på en tykk ståltråd og henge godbitene i taket dersom det er mulig, da må hamsteren stå på to for og få tak i godsakene, dette gjør eg her og min hamster elsker det fremmfor og hente maten på en vanligmåte på burgulvet, noe han syns blir for enkelt, dessuten er det jo også mere spennende om hamsteren må jobbe litt for maten.
Takk for tips, men det er nå et par uker siden jeg var ferdig med å passe den:)
Dessuten hadde denne hamsteren IKKE hamsterball; den er ødelagt.
For øvrig gikk jobben som hamsterpasser svært bra :)
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.