PDA

Se full versjon : Ta ut hjulet om natta?

emsie93
18-11-2007, 21:28
Har nå fått en nydelig gullhamster med navnet Lilo. Hun våkner i 8-hall9 tiden, og hun løper i hjulet sitt veldig lenge om kvelden. Men jeg har henne på rommet mitt om dagen, når jeg legger meg setter jeg buret ut i gangen. Alikevel kan jeg høre løpehjulet veldig godt, så sist natt tok jeg det ut av buret (Da hadde hun vært aktiv i løpehjulet fra 8 til halv 2 om kvelden).
Går det greit om jeg tar det ut om natta? Eller får hun for "lite trim" da?

Store b
19-11-2007, 10:55
Sett henne enda lenger vekk:)Min står på kjøkkenet!:o

ZakuraRabbit
19-11-2007, 10:57
Du kan jo prøve å smøre inn hjulet med matolje:) Eller kjøpe et mer stillegående hjul.
Jeg har habitral Safari til min gullhamster og når det er oljet hører jeg det knapt, enda Temari bor på soverommet mitt:D

emsie93
19-11-2007, 20:02
Kan ikke sette henne på kjøkkenet eller noen annen plass, da broren min som har autisme er våken mesteparten av natten og kommer til å slippe henne ut.
Skal prøve å få tak i et mer stille hjul :)

kikky
20-11-2007, 11:42
det finnes slike trehjul i dyrebutikker som lager liten eller ingen lyd :)

Rudolf
21-11-2007, 00:43
Hvis hamsteren løper i hjulet i flere timer i strekk, er det faktisk bare sunt for hamsteren om du tar ned hjulet ei stund. Hamsteren får alt for ensidig mosjon dersom den kun trimmer i hjulet, og ikke er i aktivitet på andre måter (klatre osv).

Norsk Hamsterforening (http://www.hamsterforening.no)

Store b
21-11-2007, 12:17
Kan jeg låne denne tråden litt?

Rudolf: Mamma og jeg funderte på en ting. Klarer ikke hamstere å beregne når de blir slitne? Altså når nok er nok? For min løper rundt i hamsterballen, leeenge kjempe fort, og plutselig ligger hun rett ut, og ser ut som hun er død. Da blir jo vi redde, og lurte på om vi måtte begrense henne, eller om hun faktisk klarte det selv?:)

kikky
21-11-2007, 21:59
jeg tror ikke alle hamstre klarer å vite når nok er nok, ei venninne av meg hadde en hamster som rett og slett løp seg i hjæl :|

Rudolf
22-11-2007, 20:48
Noen hamstere vet dessverre ikke helt når det er nok...

Når det gjelder løpeball, så skal aldri hamsteren være mer enn 15-20 minutter i ballen. En advarsel angående dette pleier å stå på emballasjen når man kjøper løpeball. Begrenset tid i løpeballen er nødvendig blant annet fordi det er litt dårlig luftsirkulasjon inni ballen, og at hamsteren ofte blir tørst av å løpe.

toffus
06-02-2008, 12:46
Du kunne jo ha kjøpt andre leker så hamsteren din blir opptatt med andre ting, samtidig som du tar ut hjulet? Bare så den ikke begynner å gnage på buret .. :blushing: