PDA

Se full versjon : Sette sammen to chinchillar?? (gutt + jente)

Tina85
27-01-2008, 20:36
Jeg driver å prøve å sette sammen to chinchillar:) (gutt og jente) men det er ikke så lett.
De har stått i hvert sitt bur inntil hverandre nå i 2 uker, de har vært ute sammen.. (gutten prøvde seg 3 ganger, mens de var ute, men fikk ikke noe positiv respons akkurat) jeg gjorde ordentlig rent det nye buret de skulle være i... men det som skjedde var at jenta "jager" gutten inn i sovehuset.. han er livredd for henne:( Han stod vettskremt oppetter et hjørnet:(

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre videre? :)

ZakuraRabbit
27-01-2008, 21:13
Det vi har gjort når vi skal introdusere chillaer på skolen (etter råd fra oppdretter) var å sette dem sammen i et transportbur, når de begynte å sloss ristet vi lett på buret til de stoppet. Etter en stund ble de venner (nja de sloss iallefall ikke:p) hvor lang tid det tok avhenger av dyrene;) Noen tok bare noen timer på å bli venner, men en av oppdretterne måtte ha to hunner i samme bur i flere dager før hun turde la dem være alene sammen^^;
Det kan også være lurt å sjekke om hunnen er i brunst først, da kan det bli vanskeligere:( (skjønt det ene paret vi satte sammen var den ene i brunst...det endte i paring straks de møttes XD) Husker ikke helt hvordan du ser det...men tror det er om kjønnsorganet er rødt og litt opphovnet (mulig det bare var hos kaninXD)

Håper du er forberedt på unger om ikke hannen er kastrert da;)

Tina85
27-01-2008, 21:40
Takk for svar:)

Hvor lenge er hun i brunst?

Når jeg satte de sammen i samme bur, begynte jenta å bite etter gutten, er dette vanlig? Isåfall.. hvorfor gjør hun det? :confused:

Tina85
27-01-2008, 21:50
Takk for svar:) men hvor lenge er hun i brunst?

Når jeg prøvde å sette de sammen i et helt nytt bur begynte jenta og bite etter gutten:( Er dette vanlig? Og hvorfor gjør hun det? :(