Se full versjon : Sibirkatt i nærmeste fremtid
Til neste helg skal jeg og kjæresten til en i Oslo som har testhjem for sibirkatt, og se om han reagerer! Vi falt begge for sibirkatten, super katt, som mange allergikere tåler! Hvis han tåler den, kan det hende det blir kattunge ganske snart! ^^ Gleder meg, håper det går bra! Er det noen her inne som har sibirkatt?
Rita H L
01-04-2008, 23:38
Hei..
Har selv Norsk Skogkatt, men synes Sibirkatten er aldeles nydelig!!:001_wub: smelt.
Håper det går bra i testhjemmet og at dere kan gå til anskaffelse av en slik pusunge:) Lykke lykke til:)
Å gjett om jeg er glad!!!! Var hos en veldig koselig dame i Oslo i går og fikke "lukte" på hennes sibirkatt. Det gikk kjempe flott!!! Christer reagerte kun litt i nesa, men ikke værre enn at en zyrtec kan fikse det! Kan verken klødde i øynene eller halsen etter å ha dytter hele annsiktet sitt og gnidd det skikkelig godt inn i pelsen og latt katten slikke handa hans! Så nå skal jeg kontakte oppdretteren i Danmark og høre om de frakter til Norge^^ Yay!
Så morro ! Det er en kjempefin katterase :)
Ja, veit, de er enda finere i virkeligheten og^^ De har så myk og deilig pels^^
Fint_Lite
13-04-2008, 11:47
Å så spennende!! Holde oss oppdatert :D
Nå har jeg sendt mail til danmark og prater med oppdretteren, Link til oppdretter http://www.katterimeldgaards-sibirisk.dk/, snakker om hvilket kjønn og farve vi ønsker^^
Kunne selv tenke meg en hanne fra en av kullene på de to øverste under planer. Enten svart eller hvit pus^^ Er ikke sikker enda:)
bumfuzzle
14-04-2008, 09:14
Hvor lenge var dere sammen med katten? Det blir sannsynligvis verre jo lenger tid dere er sammen med katten. Jeg har pollenallergi, men det gikk over én måned fra jeg flyttet hit til jeg fikk skikkelig symptomer, før det var det så lite at jeg tenkte 'dette er jo ingenting'.
Litt over en time. det er det som er bevist å ta før man reagerer og vi tok med pels hjem som han holdt på hele dagen. Dessuten kommer han til å gå på medisin uansett, for å være sikker, men han trenger ikke å gå på veldig sterke medisiner. Han kjenner allergien sin ganske godt, har tross alt hatt den hele livet og er 22^^ Han har aldri tålt annet enn puddel.
*Nurket*
14-04-2008, 19:35
Så gøy at dere tåler sibir katten da,de er kjempe fine.Lykke til med kjøp!
bumfuzzle
17-04-2008, 02:16
Medisinen mister virkningen etter hvert. Jeg begynte med én tablett om dagen og var nesten helt bra igjen. Nå tar jeg trippel dose og har nesten ikke noe virkning lenger. Har brukt dem i 6 mnd.
Hva er det lengste han har vært sammen med et dyr han var allergisk mot? Én dag er ikke nok til å se hvordan det blir. Som sagt blir det bare verre og verre, og hvis han ikke har tilbragt noen måneder sammen med noe som utløste en reaksjon så vet han ikke hvordan han kommer til å reagere på å ha katt i huset. Regner med at når han har fått en allergisk reaksjon tidligere så har han fjernet seg fra den situasjonen. Derfor jeg spør.
Litt kjipt å konstant gå rundt og være allergisk, det vet jeg alt om, det er ikke noe gøy. Skjønner godt at dere vil ha katt, jeg hadde ikke kvittet meg med mine selv om jeg skulle bli allergisk, men håper det ikke blir slik at han til slutt blir så lei av det at dere kvitter dere med katten. Da er det bedre å la være å skaffe seg katt.
Min allergi begynte med litt kløing i nesa og nysing. Så lite at jeg tenkte 'dette kan jeg leve med'. Nå, etter å ha vært utsatt for det jeg reagerer på i 1 år, så er det fremdeles konstant kløe og så mye nysing at jeg får blodsmak i munnen hver gang. Innsiden av nesen min er et eneste stort sår, som igjen gjør at jeg nyser mer. Våkner hver natt med vondt i nesen pga den kalde luften, og da begynner den å klø og renne slik at jeg ikke får sove. Noen ganger kan jeg stappe papir opp i nesa og det virker, andre ganger kiler det slik at det bare blir verre. Øynene mine klør konstant, jeg våkner ofte med helt rosa øyne etter å ha klødd dem i søvne, og har hatt 3 øyebetennelser det siste halve året fordi jeg klør meg i øynene. Dette er konstant, hver dag, og som sagt tar jeg trippel dose av allergimedisin.
Setter pris på at du bryr deg, men tror det ganske opp til oss, og han. Om det går dritt, så er vel det egentlig opp til oss, og noe vi burde finne ut av selv. Dessuten, hva om han faktisk ikke er allergisk i det hele tatt??? Skal ejg da høre på deg og aldri skaffe dyr, fordi jeg ender opp med å være paranoid når det gjeller allergien hans. Jeg har sagt til han at jeg skaffer ikke dyr, med mindre han er 100% sikker på det, og vi har vært i mange teste hjem med alternative hunder som påståes å være allergivennelige, og nei han sier ikke at det går bra for min skyld. Han er veldig ærlig ang hele greine, og for min del er det ikke veldig vanskelig å selge katten om jeg må. Har en mor som er villig til å ta den over om det skulle skje noe.
Det du må huske, er at allergi er veldig inviduellt, og selv okm du reagerte etter en måned og nå bruker trippel dose, er det ikke sikkert det gjelder for alle med allergi.
bumfuzzle
17-04-2008, 15:33
Jeg har aldri sagt at dere ikke skal skaffe dere katt. Jeg bare synes det er litt naivt å forvente at alt skal gå bra fordi han var ÉN time sammen med en katt. Det er noe helt annet å skulle være sammen med noe som utløser allergi 24 timer i døgnet, året rundt.
og for min del er det ikke veldig vanskelig å selge katten om jeg må
Den holdningen synes jeg ikke noe om når man skaffer seg katt. Forventer du å ikke bli knyttet til katten? Hva er vitsen da? Jeg kunne ikke forestilt med å noensinne kvitte meg med noen av kattene mine, uansett om jeg skulle bli voldsomt allergisk. Hvis du synes det er så lett å skaffe seg katt og kvitte seg med den igjen når det blir litt ubeleilig, da er det noe som ikke stemmer her.
Men for all del, det er opp til dere, jeg bare synes det virker naivt og lite gjennomtenkt.
Jeg forventer ikke allt skal gå bra, men er optimist og håper det skal få bra! Vil bare dele gleder min her på dyrenett, er forberedt på det verste, men håper på det beste.
Ok, for det første, så mener jeg ikke at det ikke vil gjøre vondt å selge katten min. Har nylig solgt hesten min gjennom fire år, som jeg elsket mer enn noe annet, og det gjør fortsatt vondt, men jeg MÅTTE for jeg kunne ikke ta meg av henne mer. Jeg har eid og mistet mange kjæredyr, har nesten mistet katten jeg eier nå, og det var vondt, men det er bare noe man må klare. Dessuten, hvis du leste, så har ejg bekjente som kan ta seg av den, og da gjør det vesentlig mindre vondt, når ejg kjenner vedkommende som tar over katten.
Og unnskyld meg om jeg virker frekk, men selv om jeg ikke har skrevet ned hver minste detalj her på dyrenett, hvem sier at vi ikke har snakket, tenkt og snakket mer??? Hvem sier det er lite gjennomtenkt????
Selv om du mener det godt med alle advarslene, så er jeg forberedt på det meste, og jeg burde klare det. Jeg er jo ikke akkurat en ubesluttsom 12 åring. Så hvis det er greit for deg, så vil jeg gjerne ikke diskutere det her mer. Ønsket ikke noe annet enn å dele en entusiasme.
cmkristi
21-06-2008, 21:35
Jeg har en sibir-jente, de er utrolige herlige :001_wub:
Har du fått pus enda?:)
Hei.
Jeg skal hente en Sibirkatt-hann til uka!
Jeg er akkurat som samboeren din, temmelig allergisk for det meste. Og spesielt mot katt.
Har vært i testhjem, sånn som dere og vært hos oppdretter også for å teste på Sibirkattungen vi har bestemt oss for. Jeg får også sånne sure oppgulp-tilbakemeldinger som du fikk her, jeg skjønner det ikke helt. For det ER tilfelle at veldig mange allergikere kan ha Sibirkatt, men det gjelder ikke alle. Denne rasen mangler et protein i spyttet som heter FELD 1, noe andre katter har. Det kan være grunnen til allergivennligheten menes det.
Dette er noe man må få finne ut selv - da allergi er veldig individuelt. Og - faktisk kan komme av noe helt annet enn det man tror.
Jeg feks fant ut at jeg er veldig allergisk mot melk og gluten (korn). Da jeg kuttet ut det, tåler jeg mange andre ting jeg reagerte på før. Og rengjøring hjemme spiller stor rolle og rengjøring av katten selvfølgelig.
De fleste Sibirkatter elsker vann, så det er utvilsomt en fordel. Jeg tenker og å bruke Petal Cleanse i starten, da det ofte er mer sannsynlig at man reagerer på dyreunger enn voksne dyr.
Så dette blir spennende. Skriv litt om hvordan det går davel!
Da har vi vært i Sverige å hentet DJ - en tre mndr gammel Sibirkattunge.
Var veldig spent på allergien, og jeg må si det går sånn tålelig bra.
Ingen astma, rennende øyne eller nysing, men små antydninger til kontakteksem om katten er borti bar hud. Nå drøyde vi noen dager før vi badet han, så han har nok allergener fra de andre kattene og pudlene på seg - så alt i alt er jeg svært optimistisk.
Legger inn noen bilder jeg..
cmkristi
12-09-2008, 19:26
Så skjønn :001_wub: Gratulerer:2thumbup:
vBulletin® v4.0.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.