Viser resultater 1 til 5 av 5

Innbilt svangerskap

Jeg har lest litt om det, men kan egentlig veldig lite om det. Veterinæren min mente tispa mi hadde det nå, men jeg skulle kontakte ho hvis det ikke hadde gått over nå snart. Var litt melk i puppene hennes.. Hvor lenge er det dem går innbilt sånn omtrent? Ho starta løpetia si i romjula, syns det begynner å dra på. Dårlig matlyst, vil bare være for seg selv. Men ho har ikke spess ting ho passer på, eller "pleier".

Skjønner ikke en dritt. Den glade jenta som alltid har elska kos og mat har plutselig blitt helt loka.. Det er så utrolig kjedelig hvis det skal være noe annet som jeg overser.

Ho er 9 år, kreft i foten men ingen syntomer på at den har slått til enda.

Håper noen kan gi meg noen råd eller dele noen erfaringer. Det hadde jeg satt veldig pris på.

Medlem
    Ble medlem
    Jun 2005
    Sted
    Gjøvik
    Alder
    45
    Blogg-innlegg
    2
    Amy hadde innbildt svangerskap. Hun ble helt tullete. Løp rundt med bamser eller ting hun fant som da ble valpene hennes. Laget "reir" av dyner og pledd der hun la "ungene" sine.
    Det varte vel en ca 14 dager hos henne. Men alt du skriver er slik hun var også. Samt at hun var litt halvirritert og ville være i fred.
    Du kan få noen dråper hos dyrlegen som man skal gi med en gang man ser symptomene hos tispa, men siden hun allerede er midt i det nå så må du bare leve med det.
    Jeg fjernet alt som hadde med bamser, leker osv her når hun begynte. Det gjorde at hun roet seg ned og slapp det stresset med å lete etter "valper".

Er en uttrolig stressende tid for både tispa og eier.
    Alder fortelle ikke hvor gammel du er. Den forteller bare hvilket år du ble født

Ja, riktig. Men det er det som er så rart. Er vel over 14 dager siden jeg var hos veterinæren. Og ho lager ikke noe reir eller har ting som liksom er valpen hennes. Det andre stemmer rimelig godt på syntomene men.. Fryktelig frusterende :-\

Medlem kalamari sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Firkantbyen på Sørlandet
    Blogg-innlegg
    43
    De dråpene som brukes for å avslutte innbillt svangerskap hos hunder, fører til at neste løpetid kommer kjappere enn vanlig.

Siden det er rundt to uker siden du var hos dyrlegen og det ikke er blitt "bedre", så ville jeg tatt en prat med han/henne og spurt om det kan være noe annet. For meg virder som om det innbilte svangerskapet virker lengre dess "hardere angrepet" hunden er av den, siden det er forskjellige grader.
    En hund kan være sutrete i et par uker, en annen igjen har "valper" i en måned. Så har man de hundene som går drektig, og "føder" en sokk og en sko og så er de egentlig ferdig med det.

Så jeg ville som sagt tatt en prat med dyrlegen igjen, om så bare for å berolige deg selv.
    undulaten Pippe
    sneglene Flimmer & Granny Smith
    en liten gjeng platy

Medlem
    Ble medlem
    Jun 2005
    Sted
    Gjøvik
    Alder
    45
    Blogg-innlegg
    2
    Når du sier da så stemmer det nok at de innbildte svangerskapsperioden ble lenger og lenger.

Jeg ble anbefalt å sterilisere henne siden dette var veldig slitsomt, men så langt kom vi jo aldri med henne.
    Alder fortelle ikke hvor gammel du er. Den forteller bare hvilket år du ble født

Lignende tråder

1. innbilt svangerskap...
    By Linnchilla in forum Helse og medisin
    Svar: 1
    Siste innlegg: 22-11-2007, 21:06
  2. Galastop.. (inbildt svangerskap)
    By Gizmo og Meg in forum Helse og medisin
    Svar: 9
    Siste innlegg: 18-06-2007, 11:22
  3. Innbilt svangerskap.
    By Majah in forum Generelle spørsmål
    Svar: 1